Åter vardag efter påsk

Hej hopp! Nu är det återigen måndag och påskledigheten över. Vaknade 06.30 av en eller två goa morgonpussar från gubben som skyndade iväg till sitt jobb. Så, jag somnade om igen å vaknade 07.40 Låg kvar å kelade med Tussan, min katt.

Helgen har varit otroligt lugn, skön och trevlig å tillsammans med gubben har vi njutit den underbara solen. Lördag åkte vi en sväng till stugan på skotern men var lätt oroade att underlaget skulle ge vika, då solen värmde och snön tinade. Men det gick bra, vi kom oss både dit å hem och hann även grilla lite korv då vi var i stugan.

 

Söndagen stannade vi dock hemma, solen värmde även idag så vi satt ute på vår veranda och njöt i var sin solstol och lyssnade på ljudbok samt läste. Var även till svärmor å hälsade på en stund, hon var go å glad men trött.

Var även förbi svärfar å sally för en pratstund. Livet med GI mat går riktigt bra, det är jättegott. Men visst, jag måste ändra lite i recepten då jag inte äter nöt-gris-lamm-vilt kött. men många av recepten fungerar alldeles utmärkt.

 

Smoothie är en av favoriterna som man får äta till mellan/kvällsmål. Magen min har blivit ngt bättre redan på dessa 4 GI dagarna. Även gubben är nöjd över maten å tycker om den. Idag ska jag göra yoga, alldeles strax å sen ut å gå.

Sol även idag med + 3 grader i skuggan, vilket är helt ok =) Sen får jag försöka hinna sätta om någon blomma eller två idag, det är HÖG tid att hjälpa dom stackarna till en ny jord. Dom fick stå över i fjol då vi hade så mkt annat, jag å gubben.

Dagen är kort så nu är det bäst att sätta fart.


Å min son å svärdotters kissar

Grillade i stekpanna

Underbar sol vid stugan

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0