långfredag 2

Idag har det varit en uppåner dag i mitt liv.

Döm om min förvåning då gubben i förrgår beslutade sig för att sluta röka!! Jag tänkte i mitt stilla sinne att det kanske inte var rätta tillfället att göra en beteendeförändring då gubbens mor är väldigt dålig och vi vet inte hur länge hon kommer att leva.

 

Hon fick diagnosen lungcancer, därav gubbens beslut att fimpa. Idag är det tredje dagen, och för de allra flesta som vill sluta röka är den tredje dagen ofta den absolut jobbigaste, ÄVEN för omgivningen.

Så idag har han bitit av mig huvudet flera ggr, t.om så illa att jag blitt upprörd & jag börjat gråta. Han har dock efter en stund kommit å bett om ursäkt, för att han tagit i, men inte riktigt för det han säger. Men, jag ska stå ut.

För naturligtvis är det är guld värd för hans egen hälsa, han har hostat på morgonen tills han spyr å orken har varit dålig länge. Jag tycker definitivt att han är riktigt, riktigt duktig som slutar röka, mitt i kaoset över sin mor.

Samt att jag själv som är icke rökare får en gubbe som faktiskt luktar ngt annat än askkopp. Idag kom även älsta sonen Kim på besök, jättekul. Vi åt lite påskamat, sill, potatis, janssons frestelse, påsk skinka å ägg =) Mmmmm gott, gottigott gott. Jag har inte gjort janssons frestelse på många år, då jag oftast åker till min mor under påsken, dock inte i år. Iaf fick jag godkänt av gubben å kim för min jansson, tyckte även själv att den var riktigt god.

 

Vi har även varit å besökt gubbens mor idag, hon var trött och vi stannade inte så länge för hon behövde sova. I övrigt har jag kort pratat med min egen älsklings son, han var på Gekås i Ullared å behövde en slant för att köpa sig en slips! ja, han börjar bli vuxen min lilla älskling (23 år) Dom skulle till Falkenberg på 40-års kalas =)

 

Deras kattungar ser goa å fina ut, tittar in på min svärdotters blogg för att följa de små livens framgångar. Nu ska jag se om gubben med son bränner ner huset, dom försöker få bort klistermärken från Kims skoterhuv. H

an ska sätta dit andra dekaler.

Ski Doo

Kattungar (bild av Louize)


Visst e dom goa? =)

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3

 

Trackback
RSS 2.0