helgen 6-8/8

I helgen har vi huserat i stugan. Vi åkte dit fredag, gubben på f.m & jag ngt senare då jag började fredagen med migrän. Men vi har haft härligt väder och fått en hel del nyttigt gjort. Jag har gjort klart mitt skåp. Det har nu blivit röd tomatfärg med vita skåpluckor. Skåpet ska få stå inne i bastudelen/relaxen. Sen har jag målat ena långsidan av bastuväggen som behövde ett lager färg till. Där lyser solen hela dagarna (då den lyser) vilket gör att färgen bleknar fort. jag har även målat gångjärnen till förråd/utbyggnaden och vedbon/garaget samt även på utedasset. Det blev väldigt fint. Vi myste i fredags & åt Räkor, bröd, aioli och sallad till detta drack vi cider/öl. Lördagen blev grillning på menyn, kött/kyckling med potatis stekta över glöd, grillsallad, bröd och grön sallad, mkt gott å mumsigt. Söndagen bidde det grillade hamburgare/kycklingburgare, sallad och tillbehör. I övrigt har vi fiskat, jag fick totalt två aborrar och gubben en stor aborre. Vi provade lägga ut ett mjärde, men ingen fisk simmade in där. gubben har även han jobbat å målat bastubron och pickisflaket, samt rött runt förrådsdörrarna. Han hängde även upp kanoten bakom vedbon och vi har städat runt stugan, som vi idag måndag ska dit och köra bort. Imorse kl.08.00 knackade det på dörren å där stod vår granne A-I och frågade om jag kunde sköta deras vovve idag då dom skulle till Luleå. -självklart kan jag det, så nu är det strax promenad dax. Vädret är lite halvmulet, dock inget regn, tack å lov.

Lite fina bilder från stugan mm. små bilder kan du klicka på för att få dom större.

 Fredags räkor, mums



Älskar naturen runt om stugan, ute med båten



 

Utsikt från stugan        Gubben fiskar, på sten ute i forsen

Mitt målarprojekt 2
 

Grundfärg + första rödstrykningen

Färdigt resultat

Klar å Röd i Bastun =)

Ljus, värme, Kram & Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0