PDOL-Lörd

Jahapp, då Lördagen kom vaknade vi i husbilen vid 08.30 ringde min syster E & väckte henne vid 09.00 för att få låna lite toa & äta lite frukost, surra lite innan vi begav oss. Vi kom till campingen vid 12.00 tiden. Jag vaknade idag med en sprängande huvudvärk som sakta utvecklades till migrän. Jag hade ju två avsked igår och ingen tid att egentligen smälta allt, så migränen kom som på posten. Vi fick vår plats & parkerade. Jag la mig att sova för att min migrän skulle ge sig, tog även en migräntablett. Vid 14.30 vaknade jag till liv igen & faktiskt så kändes det bättre. Så vi åt lite kex innan vi gick in till stan för att titta & ev. hitta någonstans att äta. Inne i stan var det rätt mkt folk, många stånd med snabbmat som dom ställt upp tillfälligtvis för PDOL besökarna. Men allt kändes kladdigt å fett å stekos låg som en dimma över centrum. Efter ett migrän anfall, även om det var av kortare sort är jag extremt doftkänslig samt att magen är lite upp&ner. Så efter någon timmes vandrande bestämde vi oss för att gå tillbaxs mot campingen. Stannade å handlade lite frukost på coop oxå. Vi kom fram till hamnresturangen å kollade in dennes meny, jag blev glad å hoppfull, dom hade en mkt fräch meny. Vi bestämde oss för att gå in å fick oss ett bord. Jag beställde räkor med rostat bröd å gubben beställde tre olika köttbitar med pommes till. Vi fick in maten å jag blev glatt överraskad, ca ½ kilo oskalade frächa räkor, tre rostade skivor bröd, sallad & en skål med aioli kräm som var super god. Jag åt upp precis allt å det var så gott. Gubben åt även han med god aptit å även han blev nöjd å belåten. Vi betalade, tackade kocken å begav oss till husbilen. Nu dags för dusch å uppfrächning inför kvällen å KENT. Vid 20.00 var vi klara å satt å tog oss var sin öl/cider innan vi vid 21.30 gick till puben som fanns brevid hamnkrogen. Det var 80:- inträde efter 21.30 å vi kom 36 sek innan =) snacka tur, så vi gick in gratis. Vi var på puben fram till 23.50 då vi började gå mot centrum å Kents spelning 23.30. Vi kom in till centrum å lämnade biljetterna å fick oss var sitt armband. Sen traskade vi mot scenen. 23.30 började Kent spela och dom höll på 1½ tim, det var superbra. Jättehärligt att äntligen få gå på en av deras konserter. Genombra helt enkelt. Tyvärr är det ju alltid svårt att få en bra plats då det är uppbyggt mitt på gatan, men allt går ju då man är intresserad. Ljudet var kanon å ljusspelen likaså. Mkt folk dock, å många som springer fram & åter å inte kan stå stilla. Kan var rätt irriterande... Men efteråt gick vi tillbaka till Husbilen eftersom Kent var det enda inslag vi var intresserade av. Det var väldigt grisigt, folk slänger mat,skräp å flaskor, burkar överallt, mkt fylla å skrik på ODOL, vilket drar ner intrycket en hel del. Gubben ville köpa ngt å äta, å vi hittade ett ställe med pizza langos. Han handlade å vi skulle ställa oss vid ett provisoriskt bord å äta. Där var det snuskigt grisit. Jag försökte torka å fösa bort mat från en fläck så gubben min kunde äta, men kan säga att jag själv skulle inte kunna äta ngt där. suck! Men jag är helnöjd med Kent uppträdande, så jag lämnar detta med det.

Lite kvällsbilder



Jag på väg mot centrum, lånat gubbens jacka

KENT



 

                                     Avslutningen


Ljus, värme, Kram Å Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0