rödakorset rens

Idag vaknade jag 07.14 av kissen Mango som glatt kom in med en stor mus i munnen. Han slank in under sängen, jag hämtade sopborsten och lyckades få tag i musen. Dock med ett huvud mindre på musen för det hann han äta upp. urk... sen gick det givetvis inte att somna om. Jag gjorde min yoga, åt frukost & sen satte jag mig vid datorn å filade på ett personligt brev, för att skicka med två jobb ansökningar. Jag tog sen moppen vid 12.00 å åkte till svärfar, där hjälpte jag honom rensa ur garderoberna. Det blev en hel del, och mkt får vi åka till röda korset med. själv tog jag lite kläder å skor samt vi packade en säck till min mor, om hon vill ha ngt?? Vi tog en fika efteråt å småpratade. Jag berättade att jag skulle laga gubbens älsklingsrätt till middag. Svärfar skulle komma med "mina" utvalda kläder senare och få några sopsäckar. Jag åkte därifrån och åkte en sväng förbi apoteket å järnaffären där jag inhandlade färg åt min mor. Hem å lagade mat till 16.15 då gubben kom hem. Å se, då kom svärfar oxå, så jag bjöd även honom på fläsk och löksås, vilket han uppskattade. Vi åt å sen åkte svärfar. Jag frågade gubben om han hade lust att läsa mitt personliga brev som jag filat på under dagen, men blev avsnäst. Han satt vid datorn och tycktes inte ha tid. Men, det sårar att han inte kan visa lite intresse av vad jag gör, lite stöttning då jag i nuläget är rätt off. Igår var han gullig och bjöd på mjukglass och en tur till en av dammarna. Men idag var han på sämre humör, så inget stöd där idag. Solen har lyst hela dagen å vädret varit riktigt varmt och fint. Imorgon ska jag återigen till AF och få lite hjälp att bolla mitt PM, kanske kan det bli ett projekt inom kommunen? vem vet? Efter AF bär det iväg till Mor. Jag satte in en annons till henne på blocket, för hon ville sälja sitt släp. Min yngre bror som var hos henne för ca en månad sedan trodde hon kunde få 4000 för släpet.
Jag sa -nej, minst 6000 får du, om inte mer. Men vi kollade upp lite om släp, & hon sa att hon skulle begära 7000 av de inom fam som hade velat köpa det, men dom backade ur. Då sa jag att vi lägger ut det på blocket å jag satte ett pris på 8500, min mor tyckte jag var smått galen, inte skulle väl ngn betala så pass?? Men nu hade jag ju satt ut priset å det är två dagar sedan. Idag blev det sålt, för 8500 utan att pruta ens. Gissa om hon var glad och uppspelt. =) roligt att det gick bra. Ibland ska man inte vara för rädd att sätta ut priser som är aningen högre än man tror. Släpet är fint, välskött och var nybesiktat. Det var värt 8500 å det fick hon! Synd att inte hennes hus är lika lättsålt... suck!

Sol, värme, kram & Hej! (inget internet hos mor, så åter fredag)



Mango våran mus/fågel/ekorr/snip fångare... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0