sönd-tisdag

Kort å gott för att uppdatera.
Söndag åkte vi från campingen vid 12.00 å vi var hemma i Arjeplog runt 16.00. satnnade på vägen på ett kafé å tog en kopp te/kaffe. Tog en lugn kväll, kändes otroligt konstigt å ledsamt att komma hem utan att bli mött av min lilla kisse som i alla år alltid kommit å mött mig dörren då jag kommit hem. Nu var dock Mango hemma, men han e ju gubbens kisse å inte min, även om jag älskar Mango oxå...e han inte min lilla tjej. Så sorgen hinner ikapp, å jag blir ledsen å låg. Måndag å inget speciellt händer väl denna dag. Vardagen rinner sakterigen på, hinner prata lite i telefon med syster Å, och med Mor min samt sonen. Annars är det lite tvätt som ska tvättas, husbilen ska städas ur och middag ska göras. Gubben kommer hem vid 16.00 å vi åt. Sen åkte vi en kort sväng till stugan å umgicks lite med svärfar. Han hade varit duktig å lagt plåttaket på vedbon, så nu e det oxå klart. Vi hade köpt en svensk flagga å en väggklocka till stugan, så detta hängde vi upp. Sen hem å såg lite tv innan vi la oss vid 22.00
Tisdag; steg upp 08.00 gjorde yogan. sen suttit vid datorn lite och även idag hunnit prata i telefon med son, syster Å och med min Mor som nu blivit kattvakt åt Sambo, min systerdotter L:s kissekatt. Syster E å systerdotter L ska ju åka till Rhodos imorgon den 4:e aug. Hoppas dom verkligen får det riktigt trevligt å kul. Syster E fyller ju 60 år, så hon blir bjuden på resan av sin dotter. Inte illa!
Idag tisdag har jag även klippt hela gräsmattan, förutom en lite plätt för gräsklipparen började rassla så konstigt... gubben får undersöka vad det kan bero på. Nu lite middag å sen ska vi köra husbilen till svärfar.
Jag har även maila Magma nätverk idag, å kanske ska jag bli medlem där. Det är ett nätverk för kvinnor.

Ljus,värme, Kram å Hej... å nu kom solen tillbaka =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0