Mellandagen3

Morrn, go f.m eller när ni nu tittar in. Idag har jag sovit länge =) skönt. Chanti väckte mig runt 08.50 och sen la hon sig på min mage & kurrade, hon e bara så underbar. Så där låg hon och myste med mig till 09.15 då steg vi upp och kissarna fick mat. Gubben har suttigt med datorn i två kvällar och han fick till slut byta modem. Lite roligt att han hade ett modem liggandes hemma i en låda, som var nytt och oanvänt. Bra jobbat av honom. Så äntligen är datorn sig själv igen. Trots att det oxå kan vara lite skönt att vara utan, även om jag saknar att blogga och titta runt då jag är ensam hemma. Idag ska jag betala räkningar, då jag får lön så sent, igår kom den. så det är tur att man vet om detta, så att julklappsinköpen inte blev lidande.
Ett skutt tillbaka till Söndag, på annandagen bestämde jag mig för att gå till stugan, istället för att sitta vid köksbordet hela dagen & göra inget. Det var nämligen väldigt svårt att få igång gubben till ngn aktivitet, han var off denna dag. Så, istället fick han skjutsa mig och 4 papperspåsar fulla med papper som jag skulle elda upp ( jag har en tendens att samla onödiga papper i hög) Så då åkte vi dit, han släppte av mig och jag tog påsarna i händerna och sakterligen började jag plumsa i 50 cm djupsnö dom 200-250 meterna till stugan. När jag kom fram efter några ggr;s vilande var jag helt slut och svetten rann efter ryggen. som tur var låg tempen idag på enbart -10 grader så vädret var perfekt för att vistas ute. Och jag älskar att sitta vid stugan och elda, så jag plumsade ner mot vattnet där vi har en eldtunna. En tunna vi brukar elda div och skräp i. Tände upp elden och var där ute i 3,5 tim med mina papper å eldade. Sen plumsade jag tillbaka till vägen och började min promenad hemåt. Gubben ringde & förhörde sig om vart jag var och snäll som han är kom han & plockade upp mig efter vägen. Väl hemma vart det dusch och middag, sen tv.
Chanti är nöjd och glad nu när hon slipper sin pyjamasdräkt, som skyddade såret från hennes slickande tunga =)
Igår när jag var till Arvidsjaur köpte jag en lek tunnel till henne & Mango, men vet inte om dom riktigt fallit för den ännu. Sådär, nu vart ni lite uppdaterade oxå.

Bilder:


Suddig bild när Chanti apporterar =) dvs; katt i rörelse...



Chanti beundrar julgran iklädd sin pyjamas =) Inget glitter & inga pumlor i granen i år, bara röda äpplen & julgransljusen.

Små bilder går att klicka på om du vill ha den större.

 Min julklapp av svärfar, Buddha & den e superfin

 Min plattång som gubben gav mig, tack!

 Vi vann, vi vann, vi vann...iaf 50 kr, blev 2 nya lotter med då bidde det ingenting =(

Det var gemensam klapp av svärfar 4 trisslotter, tackar...kunde ju vart miljonen jag väntar på.



Mango, just inkommen och kollar på chanti som busade. ståtlig kisse <3



Suck, ingen julklapp iår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0