Min kärlek?

Kärlek, Är det den där pirriga, rusande känslan eller är det bara i förälskelsen/passionen man känner det?
För mig är kärlek när jag mår gott, känner trygghet, tillit och ger mig glädje Och passion.
Jag förknippar kärlek i en kärleksrelation med närhet, våga vara sig själv, känna sig fri att uttrycka känslor och åsikter utan att relationen gungar. Känslan av lyckorus då jag tänker på min partner om vi är ifrån varandra, lyckorus som man delar då man träffas igen. I min värld vill jag att kärleken ska bestå av respekt för varandra, att kunna kommunicera om allt utan rädsla. Förväntningar på en relation är att kunna vara fånig tillsammans, leka, spela, kunna skratta med och åt varandra, känna vänskap, bejaka varandras självkänsla hitta lösningar på problem och stötta varandra i vått och torrt.

Något som dödar kärleken för mig är;

Brist på närhet/ & sex
Rädsla
Anpassning
Ingen kommunikation
Återhållna känslor/åsikter
Gräl utan försoning
Elakheter
Brist på tillit/Svek
Avståndstagande
Sarkasm
Beroenden (gör att partnern kommer på 2-3 plats)
Likgiltighet
Aktivitets lösheten (brist på gemensamma aktiviteter)
Inga skratt, glädje och bus
Tysnad, bära allt inom sig utan att dela
Underliggande ilska
Sorg-otillräcklighet

Kärlek ska vara utan krav på ”prestationer” Älska mig för den jag är inte vad jag gör!
Att ställa vissa krav i sig behöver inte vara negativt utan kan ibland vara ett måste i en relation, men det ska vara krav med balans mellan parterna och aldrig på vem man är. Vågar jag inte ställa krav, kanske jag valt fel person att leva med?


Livet är inte alltid som jag önskar det


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det där med kärleken är verkligen inte lätt... men bättre vara ensam än ensam i tvåsamhet. Din situation underlättar ju heller inte saken (jobb, vänner osv) Förr eller senare brukar man dock fatta rätt beslut. Stressa inte fram nåt. Kraaaaaaaam!

2010-12-08 @ 15:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0