uppesittarkväll

Kvällen är ännu tidig 22.15, men sitter ensam & ser en fånig film "holyday" Gubben har lagt sig och kissarna är lugna. Har försökt skicka bilder på hotmailen, men datorn är helt störd och slänger ut mig hela tiden. Vi hann med dagens bestyr, handlade, bolaget för jul "stämmningen" och janssonen är fixad. samt att jag bakade en julkladdkaka som dock blev lite för hård =( men smakade bra. Gubbens ungdomar kommer på fika imorgon, jag köpte dom var sin "klapp" + en trisslott åt dom vardera, gubben ger dom pengar, han tycker det är bra julklappar, presenter mm för att dom själva får välja vad dom vill ha. Själv är jag mer för traditionen att få öppna paket =) pengar kräver ingen fantasi eller ngt arbete bakom. Men alla gör som man vill, bara olika åsikter utan att döma ngn för det. Jag pratade med sonen som var i Borås och handlade julklappar i sista minuten =) Han fick pengar igår. Jag har förbjudigt honom att köpa till mig, då hans ekonomi är katastrof. Bättre att han köper ngt när han fått jobb el dyl och kommer upp & hälsar på mig, om han nu vill ge ngt. Ska se klart filmen & sen hopp i säng. Det blir lugnt & stilla imorgon, bara jag, gubben & svärfar kommer & äter men stannar troligen inte länge.
Jag har inte upplevt så många underbara jular, men några har jag förvarat i mitt hjärta. Det är inte heller lätt att vara vuxen under jul, när man inombords längtar efter mysiga kärleksfulla jular som sällan blir av. Trots att jag är vuxen känns det alla år som om jag missar ngt vid jul, blir snuvad på glädjen på ngt sätt. All denna uppbyggnad runt en afton om året är otroligt vilseledande, allt mys och gos, gemenskap och massor av släkt. Ack så sällan sånt blir av. Men det är väl så då man är vuxen och ens grundfamilj har egna familjer & ens enda barn är 120 mil bort. Jag saknar honom.
God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0