ingenting nytt

Morrn! Vaknade 08.15 av kissarna som var hungriga å väldigt närgångna i ansiktet. Katter är roliga på sina sätt, när dom verkligen vill ngt, då är det svårt att fortsätta sova, eller ens låtsas sova. Mango är fenomenal på att vålda in nosen in i ansiktet på mig, kurra och stångas tills man ger honom uppmärksamhet. Tussan har en annan taktik, hon vandrar runt, runt om kroppen, kliver på mitt hår å har jag en hand utanför täcket, slickar å stångas hon mot handen, eller försiktigt närmar hon sig ansiktet, tätt,tätt  killas hon med morrhåren och ger en en slick för att tala om att det är dags att vakna. Nu har dom små odjuren iaf fått sig mat och båda har försvunnit ut. Så, jag har enbart uppfyllt min plikt som utfodrare. Igår var en sån där dag som det kändes likt myror i kroppen, rastlös som bara den. Pratade med syster som bor söderut i telefon, hon gick därhemma å var läss att vara sjuk och låst därhemma. Hon hittade sommarhoroskopet för iår å läste mitt horoskop. Där stod mycket riktigt att jag borde resa och vara aktiv, precis så som jag kände i hela kroppen igår. Men, då läste hon även gubbens horoskop, han ville sitta i solstolen å bli uppassad å bara slappa! Ja, typiskt, olika som natt å dag. Men jag nämnde till gubben om min rastlöshet å tyckte väl att kunde vi inte GÖRA någonting? Då tyckte han att allt var så dyrt, end of story. Men faktiskt lite senare på kvällen säger han, ska vi åka till Norge en sväng (ligger väl en 16 mil härifrån) Jaaa, det tyckte jag. Hade ju tjatat lite om det, så då blev jag glad. Nu sitter jag dock här vid datorn å väntar på att gubbsingen ska vakna ngn gång så vi kan åka. Har kokat kaffe å nu tror jag ändå att jag ska smyga in å försöka locka upp honom med en kaffekopp. Mer om Norge sen, ev. ngn bild om det är fint där.

Glad sommar, ljus,värme å Kram

 Mango, vår lilla spjuver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0