sorgsen...

Min katt Tussan som jag var till veterinären med den 28 april-10 fick diagnosen elakartad juvertumör. Då var hon ändå rätt så pigg. Igår upptäckte jag att hon börjat slicka på den pingisbollsstora tumören under magen, så allt hår var borta och den blödde. Samt att hon nu är öm och irriterad under magen och nya knutar har uppkommit. Jag ringde veterinären och hon som svarade menade att jag kunde sätta en tratt över huvudet och tvätta med koksalt under en vecka- 10 dagar. Jag for på apoteket här i Arjeplog för att köpa en kattkrage, men nej, det hade dom inga =( Men när jag nu sovit på saken känns det som att det kanske är dags för oss att ta farväl efter 12 fina år tillsammans. Varför förlänga hennes liv då jag ändå vet att det är på väg utför? Jag vill inte vara självisk å skjuta upp detta, men hoppades att hon skulle må bra under hela sommaren så hon verkligen fick en fin tid innan hon lämnade jordelivet. Men hon har verkligen haft det bra min lilla älskling, vilket jag är glad över. Hon är fortfarande pigg, vilket lurat mig lite tills jag upptäckte hur irriterad hon var under magen. Min son kommer imorgon, så jag ska boka en veterinärstid på fredag nästa vecka så han får en sista vecka med sin barndomskisse. Jag känner mig otroligt sorgsen, men känns även som det rätta valet då jag ändå vet att det inte finns någon räddning med operation el dyl.

Kram å Hej!

En sommarbild på min älsklingskisse


20100724

En sommarbild på en av blommorna på väg från stugan i onsdags.21/1


(Gubben å hans son K syns när dom gick före mig)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej moster! Livet verkar gå i moll just nu för dig :( gud vad tråkigt med kissen! Måste ju ändå kännas oerhört skönt att veta att hennes sista tid varit så otroligt fin och hon har kunnat vara ute om hon velat och haft er och kattkompis. Låter som ett klokt beslut att låta henne somna in.

Skickar styrke kramar i massor!!

Hoppas snart det även ordnar sig med jobb för dig.

2010-07-25 @ 20:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0