ytterligare en mulen dag

Sov till 08.00 imorse, men beslutade mig för att försöka somna om, så jag vände på mig å efter en stund lyckades jag så somna om. Vaknade 30 min senare å klockan hade hunnit bli 08.45 å Tussan, min trogna lilla tjej satt å tittade på mig, blev glad då jag öppnade ögonen å började genast kurra lyckligt. - Är du hungrig frågade jag henne? Då gned hon huvudet mot min arm. Så upp å ge båda bustrollen lite mat innan jag kokade vatten. Tog mitt heta vatten å gick till yogarummet där jag gjorde dagens pass. Gubben vaknade vid 10.30 å steg upp, lite smått morgonsnurrig kom han ut från toan då jag kom från sovrummet. Nästan en morgonkrock =) vad e det för troll i sovrummet undrade han å gav mig en puss. tillsammans gick vi till köket där det kokades te å kaffe. När vi var klara åkte vi å handlade mat. Gubbens son K (boende i skeå) kommer idag. När vi kom hem igen funderde gubben om han kanske skulle klippa gräset, själv stod jag i köket å insåg att det definitivt är dags att torka skåpluckorna. Vita luckor då man har katter som gärna hoppar upp på bänkarna gör att det fort blir kattspår. Så sagt å tänkt, gubben ut å klippa gräs å jag tog tag i köket. Torkade alla luckor, kaklet, spisen, fläkten och fönstret. Sen dammsög jag å torkade golv. Vid 15.30 kom då K på besök, funderade vart vi har sommaren? Ja, det undrar vi oxå. Jag lagade mat, lax, klyftpotatis, fisksås och rårivna morötter. K är inte så fiskglad så han fick 2 stekta kotletter med gorgonzola sås, sallad å klyftpotatis istället. Så nu är vi mätta å glada alla tre. Tanken är att vi hoppas på fint väder så vi kan åka till stugan snart. Så ikväll blir det ev. filmkväll. Vi har dock lite svårt att hitta film då K sett det mesta under sin korta livstid (24år) sen har vi ju inte riktigt samma smak då det kommer till film. Men, vi får se vad som sker. Funderar om jag ev ska ta en kvällspromenad, då det inte blev någon i f.m Men måste nog smälta middagen först, annars e det så tungt att gå.

Ljus, värme, Kram å Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0