härligt soligt

Torsdag å solen skiner. Veckan har varit ok men haft en del upsanddowns. Tisdag vaknade jag med en sjuh...vetes huvudvärk som utvecklades till migrän, så där försvann den dagen. Gubben jobbade å hade möte på kvällen, vilket var en fördel, då slapp han se mig =) å jag slapp ha dåligt samvete för att jag inte orkade något...överhuvudtaget.
 
Patrik, min systerson fyllde ju 23 år, men inte ens honom har jag grattat, så då får jag sitta på skambänken iaf. Visste väl att jag skulle missa ngt då jag låg i min egen värld. onsdag fick jag då en h..vetes mensvärk istället, men flitig som en myra var jag ut å klippte gräs, hela tomten...nästan, men det gick bra. Sen var vi till stugan, där svärfar håller igång bygget av altan.
 
Gubben hjälpte honom å jag tog mig an målarpytsen å fortsatte tvinga på färg på vedbon. En kompis till gubben kom å hälsade på, hade med sig rulltårta så vi fick oss liten paus. själv fick jag magras å var tvungen att sitta å njuta insidan av vårt fina utedass med drag underifrån, dvs risk för blåskatarr vid för långa sittningar... Magras brukar infalla efter migränanfall pga för mkt medicin, så magen kollapsar.
 
Idag fyller min storebror år, nu bor han ju sisådär 150 mil bort, så ngt besök blir det ej. Jag hoppas min syster orkar hälsa på honom å meddela mig hur läget är, då kanske jag slår honom en grattispling.
Ingen idé om han har en av sina hemska förkylningar. Idag ska jag ut å försöka gräva lite i trädgården, så fram med spade, hacka å massor med "muskler" ...hm, ska iaf försöka tvinga upp en buske utanför sovrumsfönstret som gärna blir lite väl stor, att få med mig halva busken till ett nytt ställe utan att den dör av chocken.
 
Sen i e.m blir det ev. en stugsväng igen. Nu-hänga tvätt innan jag går ut. åh...jag har visst glömt kameran i stugan, så inga bilder idag...tyvärr. Men dom kommer.
 




En bild på min älskling iaf... Tussan
 
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0