regn"ich" söndag

Vaknade vid 08.00 men låg å drog mig till 08.30. steg upp å gav kissarna mat, Mango ville ut. Gubben snusar å sover sött ännu. Vi har varit i stugan fredag-lördag å fått en hel del gjort. Gubben å svärfar har timrat på altanen å nu börjar även taket ta form.

 

Själv har jag målat vedbon, förrådet och så har jag planterat blommor. Och så köpte vi även en buske i fredags som jag planterade. Jag hoppas den överlever och blir fin. Har även tjärat en ½ båt som jag ska göra till blommställ. Bild på den kommer då den är mer klar.

 

brände axlarna å nacken i går i solen, men vad gör väl det? sommarvärmen måste få bränna in i huden så det känns att NU e det sommar. Jag bara älskar att vara i stugan, finns ingen plats som jag vet kan ge mig en sånt skönt lugn, som när jag vistas i stugan. Närheten till naturen är helt fantastisk.

 

Det är naturligtvis lite bestyr då man är där, lite tillbaka till basic. Finns ingen el, vatten. Så man får värma vatten över elden eller på gasolen då jag ska diska, man får bära med sig dricksvatten, mat och allt man behöver då man ska dit. Men det är lixom att ha pick nick varje gång =) Man kan inte tvätta händerna lika ofta som hemma, utan man får gå ner till älven å tvätta eller använda tvättlappar.

Allt är i naturlig form, å inget annat dass än ett utedass. Bastun kommer väl till pass kvällstid då man känner att man behöver få skrubba av sig dagens vedermödor, finns ingen dusch men det går bra att hälla vatten över sig med hinkar. Altanen kommer att bli sååå fin.

Den byggs ut och byggs ny, så vi får tak över halva. Vilket gör att man kan sitta ute varma sommarkvällar även om det faller ett lätt sommarregn.

Nytt frächt golv att sätta nya utemöbler på och kunna gå upp å göra ett morgonpass yoga, när vi sover över där. Idag söndag är vädret lite gråare å en del skurar verkar vilja blöta ner vår jord. Så idag får vi se vad som sker, om det blir stuga eller ej??



Lite bilder





Planterade blommor, E det inte vackert??

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0