jahapp-söndag då

Morrn alla ni. Idag eller inatt har jag sovit riktigt illa. Helgen började ju med en trist huvudvärk som jag fick dras med hela lördag. Vi skottade gården å lite altan under dagen, fick besök av gubbens föräldrar och sen tog vi det mest lugnt då jag inte mådde så bra.
 
På kvällen såg vi film, först en med george clooney, up in the air tror jag titeln var, seg å seg å inget hände. Sen gick jag å tog en dusch för att må lite bättre, hjälpte dock föga. Gubben busade och spolade i tvättstugan för att göra varmvattnet kallare då jag duschade, men jag bara log där inne för mig själv.
 
Jag duschar inte så hett så det vart inget större skillnad, bara på vattenstrålen märkte jag att han höll på, för den blev lite svagare. Sa inget då jag kom ut, sen glömde jag det. Han satte på filmen Skriet från vildmarken, en klassiker om hunden "Buck" (Leonberger hane) Visst var den rätt så bra, gillar djurfilmer, men dom var ju tvungen å ha med avsnitt där dom skulle "kuva" Buck, våld mot djur, det värsta jag vet så då blev jag ju upprörd. Förstörde dock filmen ngt.
 
Nu klarade sig Buck å återvände sonika till vildmarken å blev en vildhund bland vargarna =) go for it Buck! Gubben blev nostalgisk och lite hundsugen. Han å hans ex hade ju en leonberger "Nelly" som jag tror han älskade mkt, men hon fick ta henne med då dom separerade.
 
Har försökt gulla lite med honom att få skaffa ny hund, då jag själv ingen haft sen min älsklingsvovve Rina fick canser å måste somna in vid ålder av 9 år -04. Jag vill dock ha en mellanhund, men gubben ville bara ha en leonberger den dag han skaffar en ny. Jahapp, inget hundköp i nuläget då.
 
Vilket säkert är till det bästa, då åsikterna är olika i frågan. Vi behöver även hitta en balans i vårt förhållande innan vi skaffar ngt djur tillsammans. För att återgå till inatt å mitt dåliga sovande, fick ju sån djurisk mensvärk vid 23.30 och fick springa upp å ner från sängen, hämta värktablett, sen min värmekudde å micra den varm, sen toabesök...suck, vid 01.00 somnade jag kanske, sen vaknat var å varannan timme av mensvärken. Trodde svanskotan gått av? Hade så himla ont där, att det kändes som jag ramlat å slagit sönder den.
 
Så idag har jag låtit yogan vara, ska bara meditera, precis som igår. Sen hade vi tänkt storstäda idag, så jag ska bara stoppa ngt i magen innan jag påbörjar det projektet. Ja, gubben sover ännu, han e ju en sjusovare då det e helg å han fått i sig några öl kvällen innan.
 
Jag steg upp vid 07.40 å gav katterna mat, släppte ut Mango och satte mig vid datorn å kollade IMY;s hemsida. Tidningen kom ut först igår, å den skulle ju komma måndag?? så deras tidsplan sprack. iaf så har jag suttit å laddat ner lite nya pass och meditationer från sidan, vilket man får då man är utbildad yogalärare.
 
Så nu frukost å sen kavla upp skjortärmarna å börja fixa köket. ska dammtorka, ovan i och på alla skåp. så det tar säkerligen hela dagen. Fördel då jag får min mens är min extra jobblust. Kan fejja å möblera om å gå på som värsta tokan, av ngn mens anledning =) även om jag har ont, så hindrar det mig inte.
 
Men menshormoner är även ganska underliga. Däremellan är humöret så hemskt att jag helst bara vill slå ngt, hårt eller krypa ihop å gömma mig inuti mig själv.
 
Dock är det städenergi denna gång så då ska jag passa på. Ha det gott
 
 

george clooney
 Han är ett år äldre än mig! =)
 
 
 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0