mars å Helg

Hejsan alla!
Har jobbat hela veckan och inte suttit här och berättat om livet mitt, för er som funderat vart jag tagit vägen =) Jag har nu praktiserat i 3 veckor och denna vecka har varit väldigt annorlunda än min första två. För det första är de goa gamlingarna mer klara och kan göra det mesta själv.
 
Inte lika vårdkrävande eller dementa som mina första möten med de inneboende. Så, arbetsbördan lättare men dagen på 4 tim desto längre. Vi satt mkt och gjorde ganska lite. Var även å hjälpte till i matsalen och såg till att de som kom dit fick sig mat.
 
Tyvärr har jag fått dubbla min dos med värktabletter sen jag började jobba, och min egen kropp protesterar? varför, vet inte riktigt. Jag stiger upp ca 05.15-05.30 och gör yoga och meditation, tar en dryg timme. Äter frukost och sen går jag stavgång till jobbet (25 min) duschar där och börjar jobba 08.00-12.00 sen går jag hem, ev. skottar jag snö å sen tar jag det lite lugn å äter lunch ca 13.00.
 
Så veckan har rusat iväg, trots att jag är hemma tidigt??? men jag har varit tvungen att lägga mig 21.30 å jag lovar, jag sover innan 22.00 varje kväll. Men yogiskt sett är det bästa tiden att sova 22.00-05.30/06.00 så då har jag ju skött mig iaf. Läser en bok som heter Hjärnkoll på vikten av Martin ... Å jag tycker den e himla bra.
 
Alla kolhydrater vi äter, utöver kroppens behov blir till socker. Tänk vad klibbigt det måste vara i våra kroppar...uch. Socker, socker å socker är boven i dagens övervikt.
Suck, allt gott är fy,fy och åter fy.
så... idag har iaf solen lyst och tempen varit +-0. Men jag har naturligtvis legat i huvudvärk HELA dagen, dubbel suck. men ni får ha en skööön lördags kväll...
 




 
 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0