Dagen D eller B?

Idag är det Begravning, kl:13.00 vaknade för en timme sedan men har inte kommit igång med yogan ännu. Gårdagen blev riktigt bra, vi grillade kött och min sallad, vitlökssås, å fetaoströran till blev mkt uppskattat.

 

Alla 9 åt som bara den. Idag känns det lite si å så. En jobbig dag framöver, men det ska väl gå det med? Stundvis känns det som att jag och gubben kommit ett steg närmare, men känslor är oxå luriga. Igår sa han till äldsta sonen att imorgon fredag, då får vi ta ett par riktigt öl då detta är över. Hm...för mig verkar det ovanligt.

 

Men jag ska inte moralisera inuläget, alla hanterar vi saker olika. Och har man en tendens att lösa saker på egen hand och hålla mkt inom sig kanske man faktiskt tror att öl kan vara en lösning för att lossa upp? Men av egen erfarenhet vet jag att det sällan fungerar.

 

Man kommer inte undan sorgens ansikte för det. Iaf blir det begravning kl.13 sen för dom närmaste på hotell lyktan, där det ska serveras landgång. Så middag för idag, vet inte... om det behövs? Sen har jag alltid detta med kläder, men vilken kvinna har inte problem med den biten?

 

Jag har ingen tid att hitta ngt annat, men paniken finns där iaf. Ska stryka skjorta åt gubben...Å vad fin han är i sin kavaj, men troligen är det bara idag den kommer att vara på honom...synd. Nä, nu yogadags så jag hinner. Vädret utanför är som ett vitt mjölktäcke av regnfylld dimma och +4 grader ute. brrr.


Arjeplogs rosa kyrka

 

 

 

Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
Trackback
RSS 2.0