Stugan i helgen

Vi har varit i stugan hela helgen, och det har varit fantastiskt skönt. Ingen stress, inga måsten, bara vara och tillsammans. Fredag cycklade jag till stugan, packade cyckelkorgen med matväska, och kläder samt en diskbalja. Vi har en diskbalja i stugan, men nu tog jag dit ytterligare en för att kunna stå ute i solen och diska efter maten. Gubben kom efter jobbet vid 16.00 tiden, efter att han gjort lite ärenden.
 
Vi började fixa mat runt fem snåret och det blev under fredag; grillad kycklingfilé över glöd, råstekt potatis i wokpannan över eldstaden och till detta en grönsallad gjord ute på altan =) med kärlek, hade med mig hemmagjord fetaoströra samt vitlökssås. Det var rent gudomligt gott, till detta drack vi (jag) en cider och Gubben en kall öl. Vid det laget var det min andra cider, å jag dricker väldigt måttligt nu för tiden så jag blev otroligt nog påverkad. Men å andra sidan hade gubben köpt cider med en hög alkoholhalt 7,2 tror jag den var på.
 
Efter denna 4 stjärniga middag, slappade vi och lät maten sjunka. senare startade vi bastun, vår härliga vedeldade bastu. Och då var vi tvungna ut på isen och hämta vatten, så vi både kan tvätta av oss och slänga på agregatet i bastun för den sköna ångan. Ja, på fredag var det fortfarande rätt mkt is kvar utanför bryggan. Jag hade mina nya stövlar på mig, men...det visade sig att dom faktiskt, trots att dom är nyinköpta inte höll helt tätt på höger stövvel...Hmm. suck, vad trist.
 
Men kvällen fortsatte med ett hett härligt bastubad och senare lite kortspel, där jag slog gubben. Han var nog inte kristallklar i knoppen dock, men spelet var ingen höjdare...he,he. Vi sov gott och på Lördag (då dom lovat dåligt väder) sken solen in i stugan. Jag klev upp runt 08.00 och kokade mig vatten, gick ut på altanen (breda bron) där jag la ett liggunderlag och sen min yoga matta över.
 
Jag gjorde yoga till fågelsång, bruset från vattnet, vinden som smekte min hud. Å det är nog bland det bästa jag vet och kan ge till mig själv, ett yoga pass mitt i naturen en solig vårmorgon. vi sov över till söndag och lördag förflöt lite som fredag med mat lagad över glöden från brasan, bastu på kvällen, ostbricka och kortspel. Men oxå att gubben fick sin pick up lagad (vilket han gjorde själv) och så lycklig han var över detta.. Söndag började jag oxå med yoga pass på morgonen och sen krattade jag runt stugan, blev jättefint.
 
Helgen har varit full av sinnesfrid och balsam för själen, tror även gubben håller med mig om det. Vi var trötta och nöjda igår då vi kom hem och det blev att grilla korv och äta pot sallad till middag. Sen en bra film, wolfman den senaste med Antohny hopkins mfl. Vi gick till sängs vid 21 för att se Poirot i sovrummet, tyvärr hade vi redan sett det avsnittet men vi somnade gott till detta.
Idag är vädret lite grått än så länge och jag ska nu gå och göra mitt yoga pass på mattan i sovrummet.

 
Mer Kärlek i varje steg – frid och tillit till ditt inre, till varandra ... <3
 
Trackback
RSS 2.0