vanlig fredag, okt

Hej hopp! Jag är nu hemma igen efter min korta Luleå visit. Jag skjutsade svärfar till sunderbyn men i Boden stannade vi till och åt en bit mat först. Klockan var då runt 17.00 och det hade gått bra att köra. Vägarna har nu allt ifrån blöt asfalt till rent vinterunderlag och allt däremellan som är under vintern. Efter avlämningen åkte jag till systersonen och hälsade på. William och Tilda med pappa var hemma, och ellinor var på rytmisk dans och mor jobbade. Jag tog med mig Sally (hunden) in och det första vi lyckades med var att skrämma Tilda. Dvs lilla Tilda (2 år) öppnade dörren och Sally som inte är van barn överhuvudtaget blev rädd och skällde, Tilda i sin tur tog till flykten in i köket. Pappa & William skynda sig ut i hallen för att kolla vem som skällde. Efter ett tag var dock alla kompisar, Sally fick smörgås av Tilda och dom blev vänner. Jag drack en kopp te & lite prat innan jag åkte vidare till syster E. Var dock ut en sväng med Sally innan vi gick in. Regnet sipprade ner och blötte oss, vilket ingen av oss uppskattade. Vi såg lite tv & pratade lite innan sänggående. Jag flirtade till mig en insomningstablett av syrran, för jag visste att jag antagligen inte får sova ensam i min del av sängen. Mycket riktigt, Sally väckte mig med ett påträngande gnäll mitt i natten, så hon kom upp och la sig framför mig, där sov hon utsträckt och nöjd medans jag fick ligga trångt och i sängens mittskåra resten av natten. Tack å lov för tabletten, annars hade jag inte sovit en blund, men tack vare den låg vi till 08.00 -sovmorgon =) sen frukost och ut med Sally i det höstliga vädret. Efter det var det dags att börja dagen ärende, in till stan -kappahl och där shoppade jag till mig & gubben. Vidare mot storheden, å då ringde svärfar 11.40 och var klar med operation och redo att följa med & handla. Så jag styrde förbi storheden och begav mig till sjukhuset. Svärfar såg otroligt pigg ut efter att just varit med om en operation. Japp, till storheden. Där var vi på Jysk, köpte en ny bäddmadrass, som naturligtvis var slut i lager så jag får hämta den senare. Köpte iaf en ny kudde till gubben, pedalhink till toan för att Chanti hela tiden välter ut hinken vi brukar slänga skräp i. Nu ska skräpet få vara ifred. På väg ut från Jysk stötte jag på min Farbror med fru. Dom blev glada att se mig och vi småpratade en stund. Lovade att åka dit med Mor ngn gång. Därefter till willys och handla mat 1200 spänn blev det. Det är himla dyrt att åka till Luleå & Handla =) men det hade blitt ännu dyrare att handla i Arjeplog. Så, en vinst blir det trots allt. Vi åt Lunch på coop resturangen, jag åt en dagens sallad och svärfar en dagens fläskkarré med potatis & sås. Nöjda åkte vi sen hemåt till Arjeplog igen. Stannade dock till vid dollarstore i Arvidsjaur där vi hanlade lite blockljus.
Idag är det fredag och vi ska med Chanti till veterinären för att ta sin andra spruta. Så gubben slutar runt 15.00 och 16.00 ska vi vara i Arvidsjaur med henne. Lite äventyr igen för Chanti. Sen blir det lite fredagsmys, hoppas jag. Gubben har jour så man kan aldrig veta om eller när han blir utkallad på uppdrag.

Ljus, Värme Kram och Hej!

Lite bilder


Chanti följde med till stugan


Hon somnade i gungstolen av brasvärmen.


Stugan i vinterskrud/oktober



stug utsikt, oktober



Båda kissarna leker i klösträdet

Bustjejjen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0