Veterinär besök igen!

Idag var jag med Mango (kissen) till veterinären igen, vi var nämligen för en vecka sedan oxå pga hals-ögon infektion. Han har fått kattsnuva! Uch, så nu bidde det antibiotika-sprutor i tre omgångar, ögonsalva och medicin att ta i munnen. Utegångsförbud var ett faktum, stackars Mango...men, frisk vill vi ha honom, så då blir det inne.
Syster Å och Mor kom igår e.m -jättekul, trist bara att dom är så kort. Även om det inte finns jättemkt att titta på i Arjeplog så hann vi ju inte se det lilla som finns. Vi åt och spelade yatzy, var en sväng till svärfar å Mor fick trasmatteobjekt. spelade även lite kort innan vi la oss runt 22.30 Gubben skulle upp 04.45 för han skulle hämta upp folk för att dom ska till sthlm på firmafest, UTAN sina respektive. HMmmm. ja,ja kissarna behöver ju ha ngn av oss hemma. Iaf steg då gubben upp 04.45 och jag vaknade med en ruskig huvudvärk, dvs migränkänning. Så jag steg upp och tog en migräntablett för att den skulle gå gå över, hörde Mor stiga upp runt 05.25 och syster vid 06.15 sen lyckades jag somna om en stund. Vaknade vid 08.05 och syster kom å frågade om jag levde runt 08.15. så då steg jag upp. Vi åt lite frukost och sen begav vi oss en liten tur till stugan, så syster fick se den. Men det är ju även marknad i helgen, så vi var och kollade på denna. Sen hemåt och lite fika innan dom begav sig mot gunnarsbyn runt 14.30. ringde svärfar och bjöd honom på middag då han var snäll och följde med mig och Mango till veterinären i Arvidsjaur. Var hemma igen runt 18.00, och gubben ringde vid 18.20 och fick en veterinärsredovisning av Mangos tillstånd. Dom verkade ha fullt upp i sthlm, Per-Lars pratade body och gubben pratade om att han ev måste byta rum om han skulle prova en...??? ja,ja, man vet alldrig hur det går å vad som händer...

Ljus, värme, Kram å Hej!


Mango pojken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0