Döv?

Vi misstänker att vår nya stora kärlek, kissen chanti är stendöv. Vi har gjort flera tester men hon reagerar inte alls på ljud9000000000000 (chantis tass på tangenten =)) Vad gör man då man har skaffat sig världens underbaraste lilla hårboll, och det lilla livet hör oss inte. Mango är fundersam, trots att han pratar med henne förstår hon inte. Han blir sur och går ut. Vår stora förhoppning är att Mango ska ta chanti under sina manliga kissevingar och hjälpa henne. Blir det så? Det vet vi ju inte, vi kan bara önska och hoppas att han förstår. Chanti har iaf förstått att jag är hennes matte, hon ropar på mig då hon inte ser mig, å ja, det hjälper inte att ropa på henne utan då är det bara att leta upp henne så hon ser mig, då blir hon gensat lugn igen. Mkt bus och lek är det i henne, så några störningsfria nätter lär det inte bli på ett tag framöver. I går lekte hon hela f.m å fram till ca 15.00 då jag la mig med henne på soffan, då somnade hon gott på min mage och kände sig trygg. Där låg vi 1,5 timme, å även jag slumrade till å från där på soffan. sen fixade jag middag och svärfar var förbi och tittade på lillan. Även han som inte är ngn kattälskare tyckte om chanti, kanske för att hon var så "modig" hehe, hon är ju inte direkt skvätträdd då man är döv. På kvällen satt vi i soffan å kikade på film/tv, då kurade chanti ihop sig på min mage igen och sov gott. Vi la oss rätt sent och jag oroade3esxxxxxxxx (chantis framsteg) över att hon kanske skulle vara vaken mkt då hon sov så mkt i soffan. Men hon delade kudde med mig och fram till 05 var det lugnt. dock vaknade hon 05.00 igen och tyckte vi skulle leka. hon var runt överallt, på husses nattugsbord och lekte med alla sladdar där, upp i fönstret och testade på persiennerna och gav sig inte förrän matte hämtade en leksak, så en timmes lek innan hon somnade om igen. Vid 09.00 steg jag upp, chanti bredde ut hela sin lilla kropp över min kudde. Hon vaknade efter en kort stund då hon märkte att jag inte låg kvar. så sedan dess har vi lekt och busat. Ätit och hon har varit på lådan och hjälp till att skriva på datorn. Ska försöka hitta ngn som vet hur man uppfostrar, typ en liten döv kisse. Det blir otroligt svårt den dagen hon kommer på hur kattluckan fungerar, och vill ut. sele ska vi försöka vänja henne vid. Tips? skriv en rad är ni snäll.


Sovandes tvärs över mattes mage, skönt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åå vilken gullig kisse!! Är ju ganska vanligt att vita katter är döva. Går nog säkert lika bra i allafall och kissen vet ju inte om något annat :) hoppas allt går bra för er! kram! /Linda

2010-09-12 @ 23:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0