Hälsa på jobbet

Är inte helt lätt att få till. Först är de flesta positiva, sen blir dom negativa och nu vet jag inte om dom kommer att bojkotta friskvården på jobbet för att det blir förändringar i deras schema. Stress verkar vara orsaken, men jag vet inte om det är den verkliga orsaken på mitt jobb. Kanske att man inte vågar säga vad man tycker, kanske är man missnöjd med ngt annat, eller kanske på arbetstider, regler mm. Jag vet inte.

Nu är det iaf beslutat att vi ska ha yoga på måndagar 17.30-18.30 varje vecka, dom får även massage. Men väljer dom massage får dom lägga på en ½ timme på sitt veckoschema, vilket kan göra att det stupar?

Mer om detta kommer.

Våren är här, solen skiner och jag är glad att vara på ett jobb där jag får vara med så många fina ungar och kunna vara ute så mkt som vi är. Det är den stora guldklimpen att jobba på förskola.

Nu dusch, tv å sova. Börjar 07.00 imorgon.

Ljus, värme, kram & tjingeling

Tips; Andas ner i magen, så hela lungkapaciteten används. Då håller du dig friskare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0