Leendet du sänder ut vänder åter till dig

Leendet du sänder ut vänder åter till dig.
Indiskt ordspråk


Middagstips!

Receptet/Potatis- och broccoligratäng


1 st lök
1 msk buljongfond
2 dl vatten
1 msk smör
1 broccoli eller 6 st små frusna buketter
8 st kokta potatisar
300 gr riven ost
2 ägg
2 dl grädde

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Skala och hacka löken. Fräs den mjuk och glansig i en kastrull med smör. Späd med buljongen. Krydda med salt och peppar.
3. Dela de tinade broccolibuketterna i mindre bitar och lägg ner dem i lökbuljongen. Låt allt bli varmt. Sila av buljongen och spara den. (Om du använder färsk broccoli, lägger du ner buketterna i lökbuljongen kokar dem 6-8 min)
4. Skiva den kokta potatisen och lägg hälften i en smord form med löstagbar kant. Strö över hälften av osten. Lägg lök och broccoli ovanpå osten och täck med resterande potatis.
5. Vispa samman äggen med grädden och 1 dl av lökbuljongen. Häll blandningen över potatisen. Strö över ost.
6. Ta en bit ugnsfolie under formen och en bit uppöver sidorna eftersom det finns risk för läckage.
7. Grädda gratängen mitt i ugnen 35-40 min.


Låt maten vara Din medicin och medicinen Din mat” // Hippokrates 


Jag är väldigt glad i choklad, helst mörk härlig choklad med mkt smak och gärna nötter i. Hittade en underbar bild på en sån där chokladkaka som gör att snålvattnet börjar rinna =)
Tyvärr får ni inget recept till den, men jag hänvisar till sidan jag fann den på, (Lånade bilden därifrån)

http://call-me-cupcake.blogspot.com/2011/04/chocolate-cake-deluxe.html




Några kloka ord från min guru;

Yogi Bhajan:"Fulländing är ett tillstånd av ständigt inre växande" .

Mer visdomsord: 

Happiness is Your Birthright.

We are entering the Age of Aquarius on november 11, 2012. It will be a new time. The entire psyche is changing. You must purify the mind, body and soul to be real, innocent, and sattvic (pure). Elevate yourself to be angelic. This age which you will serve is an age awareness and experience.

A principle in life to remember is to travel light. You are traveling all the time. Travel light, live light, spread the light, be the light.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0