påsk...or not?

Idag är det skärtorsdag, och jag läste någonstans att det kallas för skärtorsdag för att jesus bad lärljungarna tvaga sina fötter rena ( skära) som man förr kallade rosarosiga händer, fötter eller kinder =)
Iaf så hade vi ännu en dag med få barn på jobbet, så jag & en kollega (som jag ännu inte känner så väl) gick till apoteket. Vi tog med oss 4 barn, så det blev en liten promenad för dessa. Vi köpte lite till avdelningarna och så köpte jag massageolja, för att ha sen då jag sätter igång med detta. Tyvärr hade dom enbart små flaskor på 150 ml, men jag tog 3.

Sen kom vi tillbaka och strax efter blev det lunch. Idag blev det plättar (tunna pannkakor som man kallar det söderut) Dom bjöd även på ärtsoppa, men ingen som jag kunde äta, då dom gjort med fläsk. så det blev enbart några plättar, vilket inte mättar så mkt. Till mellanmål fick barnen & de fröknar som ville ha varmkorv med bröd...å ingen soya korv åt mig, så jag fick ett äpple till mellis.

De flesta barn hade gått hem 14.45 och endast ett barn fanns kvar. Och 4 fröknar, så då gick vi hem förutom den som skulle låsa. Så idag blev det ju en rätt tidig dag, trots allt. Skönt.

Så, nu ska vi då njuta påsk. Gubben har jour så det blir förhoppningsvis en lugn helg. Vi får ju gubbens yngsta son på besök (15år) så med andra ord, hoppas jag på en lugn påsk...vilket man alldrig vet då vi har barn (ungdommar) i huset.

Påskpynt har jag slutat med för flera år sedan, möjligen att vi äter lite sill och ägg som påsklunch. Svårt att ha påskris då vi har katt, det skulle aldrig få stå ifred på bordet. Svärfar har åkt till södra sverige, mellanlandar väl hos sin bror i Umeå över påsk. Iaf så är han inte i Arjeplog. Kanske åker vi till stugan om vädret tillåter, dom har ju lovat varmt. Men jag skulle behöva städa hemma, stora behov ropar ut från hörnen, där dammråttorna förlustar sig i brådmogen dans.

Gubben har städat fram cyklarna och faktiskt ställt undan skotern. Jag kom på idag att jag knappt använt min skoteroverall i år. Endast två tillfällen då vi lånade jobbskotrarna och gjorde spår till stugan. Thats it! hmmm, ja, så e det väl då man jobbar och helgerna är på tok för korta och inte vädret stämmer med ledigheterna.

Idag blev det "påskpizza" till middag. gubben åt superskrovmål.

ljus, värme,kram & tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0