glömska

Idag var jag tvungen att stiga upp 06.15 och ringa jobbet, hade inget schema hemma så jag hade ingen aning om när jag ska börja jobba på morgon. Visade sig att jag hade värsta sovmorgonen...började 09-17 typiskt. Ja, är man väl uppe är det ju inte lätt att bara lägga sig och fortsätta sova, så jag gjorde yoga och mediterade på spikmattan.

Ska leta upp ett nytt yogapass, för nästa vecka på måndag har vi planeringsdag och då ska jag hålla yoga. Därför vill jag själv gärna köra passet först några dagar innan. Men berättar mer om passet, då jag beslutat mig för vilket jag ska göra.

Söndagen förflöt i ett lugnt tempo. Vi packade ner hammoken och tog den till svärfars hus (vårt kommande hus)
Lämnade lådor och trådbackarna i huset som jag köpte på Ikea. Var förbi jobbarkompisen med pinnstol och krukor som hon beställt. Tittade in i hennes hus, och hon hade jättefint. Fick en nostalgisk känsla då det var ett exakt likadant älvsbyhus som jag bodde i under min uppväxt i gammelstad. Även om vårt var större, hallen var inte likadan men köket =) roligt.

Sen hjälpte vi svärfar att hänga upp tavlor och gardiner, så nu är det färdigt och klart att bo där, hemtrevligt och mysigt och det mesta uppe på väggarna. =) Han själv verkar helnöjd.

Själv tjafsar jag och gubben om ditten & datten i huset vilket verkligen inte är kul. Men nu fick jag iaf klart för mig, då jag frågade Vad vi ska byta och förbättra i kök och badrum, sen är tvättstugan inte helt klar i planeringen känns det som. Jag längtar att få göra iorning det rum som så småningom ska bli en mindre yoga lokal. Kanske kan jag starta ett eget företag på sidan av mitt jobb, med lite tid för yoga och massage där, och förhoppningsvis få in en slant.

Idag är vädret grått, grått, grått. Igår när vi skulle ta upp och plantera om en buske samt en ros började det ösregna, typiskt. En buske kom i jord, förhoppningsvis kommer rosen i jord idag?


Ha en bra dag!
Ljus,värme,kram & Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0