Lev i nuet och lämna det gamla bakom dig!

Vi var tvungna att skrota gubbens dator...vi & vi, men Gubben var tvungen. Så nu använder vi Min gamla dator, som faktiskt inte alls fungerar så illa =)
Magen lever om en aning då man äter utrensande mat =) men än så länge e det inga problem.
Yogar nu igen regelbundet, vilket känns skönt.
Nu jobb och jag delar med mig av lite gamla texter som jag fann i min gamla dator =) håll tillgodo.


Min svaghet är min styrka, mitt mörker är mitt ljus, min rädsla är mitt mod.

Jag är min egen motsats, hur kan jag längta efter den ena sidan utan att först besökt den andra?

För att älska styrka måste jag erfara svaghet. För att åtrå ljus måste jag dväljas mörker.

För att utveckla mod måste jag förlamas av rädsla.

Jag är själv det hinder jag måste överskrida för att bli fri. Min begränsning är min möjlighet.


"Bättre ett enda meningsfullt ord som ger sinnesro. Än tusen ord utan mening"


Längtan!

Alla behöver vi någon

att krama mycket hårt

känna en hand som smeker

känna att detta är vårt.

 

Alla behöver vi någon

att smeka mycket ömt

någon som ler och gråter

älskar och allt förlåter

delar de drömmar vi drömt.

 

Alla behöver vi någon

att tycka mycket om

någon som längtan känner

kärast av alla vänner

livet blev skönt när du kom!

 

/Birger Franzén


Ljus, Värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0