Blandad fredagsnytt

Idag fredag vaknade jag 03.30 med migrän huvudvärk, så jag pallrade mig upp å letade fram migränmedicinen å sen snabbt tillbaka till sängen. Om du inte haft migrän, så kan jag säga att du vill inte uppleva den. Man sover inte utan man är i en form av smärtbubbla och hur du än försöker få vila så hindrar värken dig från att glömma smärtan. Så runt 06 ich lyckades jag slumra av medicinen som då tog den värsta smärtspetsen av migränen.

I sängen låg katterna tät, tätt inpå mig, vilket inte gör det helt lätt att sova. För jag sov i extra sängen inatt och den är bara 90 bred. Vid 9.30 var katterna väldigt hungriga, så jag tog mig upp å gav dom mat. Som tur var hade jag lyckats vända migränen från anfall till molande värk. Så jag klämde i mig två panodil och en dexofen och hoppades att jag skulle få ordning på skallen. TUR att jag tagit semester idag, samtidigt som jag ändå är väldigt irriterad över att ingenting händer med tapetseringen. Idag skulle dom ju påbörja tapetseringen av huset, tror ni de gjorde detta? nä...

Jag ringde svärfar runt 12.00 och tänkte höra hur det hela gick och om jag skulle behöva snabba mig till huset för att hjälpa till med tapeterna. Svärfar sa att det blir inget med tapeterna idag, för tapetseraren skulle strax åka iväg på julbord!!!! Grrrrrr. Här har jag tagit en semesterdag för att jag vill vara med då de tapetserar, pga jag har så många olika tapeter å val att jag är rädd att det kan bli fel. Å så blir det inget. Typiskt.

Ja, jag har iaf målat om vår säng, från furu till vit, blev jättefint tycker jag. Som vanligt kom sambon med kommentar och undrade varför jag lämnat en kant, som han tror ska synas ovanför madrassen. Jag tror däremot att den inte alls kommer synas, så därför blev den inte målad. Men, jag får väl måla den, så alla blir nöjda å ....

Jag har även städat här hemma idag, dammsugit, tvättat å hängt tvätt, plockat ur och i diskmarskinen och plockat undan lite. sen efter att jag målat sängen andra varvet åkte jag till huset å målade två baksidor på dörrarna som var kvar, och så slipade jag och målade spaljen, dock hann jag inte alla brädor men det blir imorgon.

Svärfar undrade idag då vi var i huset (gubben på möte i skeå) vad jag tyckte om trösklar mm. Då sa jag att det fick han ta med sambon, för jag har ingen åsikt i ämnet. -jasså, vaddå då undrade han. -Var bara glad att jag inte alltid måste tycka, svarade jag då. Jag vet att jag har många åsikter, mkt vilja och bestämda mål i mitt huvud, men ibland kan jag även känna att omgivningen även frågar om allt, så detta får dom besluta om.

Dagen har gått fort idag, trots molande huvudvärk känner jag att jag fått massor gjort. Så jag ger en eloge till mig själv, när ingen annan gör så =) Duktig jag!

Idag har det blivit lite mat, frukosten blev lite fil & flingor, lunch lite ris & en kycklingklubba utan ngt till, sen blev det en macka med kalkon och ost till middag. Känner att jag inte alls fått i mig tillräckligt med näring idag, men jag har lite dålig fantasi samt matlust då huvudet värker. Sambon kom hem runt 16.00 och han å kollega hade ätit skrovmål i arvidsjaur, därav ingen middag för mig själv.

Det skulle kännas nice att bli uppassad ngn gång när man inte mår så bra, men sambon gillar verkligen inte att fixa eller laga ngn mat överhuvudtaget. Men imorgon ska vi ut och äta med svärfar, han ska bjuda mig, sambo och sambons tre barn på Hornavanshotell på middag. Så då blir jag ju iof lite uppassad. Svärfar ska ju ut å resa över jul/nyår så detta blir som vår lilla julfirande innan han åker. Sambons barn är aldrig med oss under jul, så detta blir antagligen vad vi ser av dom. Men tur för mig, så kommer iaf min son till Jul och jag får rå om honom som är det bästa i mitt liv.

Ska åka till kusten den 22:a dec och julhandla, mysa med Mor och son då vi ska ha en liten minijul för oss. Mor ska sen fira jul med mina systrar & barnbarn. Jag & son åker så hemåt den 23E för att vi ska fira jul här hemma i Arjeplog.
Känns det som Jul? Julstämning å så...nä, inte med ett husprojekt där inget händer & man enbart känner irritation över all tid som rinner iväg med dessa hanverkare. Och när det tar sån tid kostar det massor med pengar & då blir ju sambon stressad och irriterad. Så ekorrhjulet snurrar på å julen kommer väl å går.

Igår hämtade jag ut en trimmer för att kunna klippa chantis tovor. Provade idag och den verkar fungerar riktigt bra =) Men hon hatar ju då man ska försöka ta bort, kamma tovor på henne. Ändå måste det kännas skönt att bli av med dom, då dom säkerligen luggar henne. Det blir nog bra när vi fått bort dom och kan fortsätta kamma igen, utan hemska tovor. Just nu ser hennes päls ut som en liten skabbräv, men ack så vacker ändå. =)

Ikväll kommer sambon son K, han skulle komma förbi och säga hej, men ska sova hos svärfar. Han har ju hunden raiko med sig (rottwailer hane) Och kissarna är väl inte överförtjusta i glada, nyfikna, jättehundar. Chanti är ändå rätt så cool då det kommer till hundar, men Raiko är ju rätt så stor. När han var valp, så var hon jätterädd för honom då hans kroppspråk berättade att han så gärna ville busa, busa & busa. Chanti stirrade storögt och satt upp på katträdet förstenat, även flera timmar efter dom gått.

Imorgon blir det att jobba i huset, möjligen att K hjälper till med golv, så sambo inte får sån träningsvärk =) Sen middag på kvällen.


Ljus, värme, Kram & tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0