äntligen ett jobb

Idag på f.m ringde mobilen, såg att det var från kommunen å svarade. Hon sa iof igår att hon skulle höra av sig, så det var snabbt. Hon undrade om jag hade möjlighet att komma dit på besök, vilket var helt ok. Duchade, klädde mig å målade mig lite innan jag tog bilen dit, för att slippa bli röd i ansiktet av att stressa, å sen sitta där å svettas för att man halvsprungit dit. Ja, vi pratade lite och hon tyckte om det passade mig att vi kunde köra igång med en månads anställning åt ggn, kunde bli upp till 6 månader. Vi gick även iväg och hälsade på, hos fritids/dagiset och jag träffade några som jobbar där. Verkade rörigt och som det brukar vara på dagis/fritids. Jag ska jobba med 5 åringar tisd-onsd e.m och hela torsdag & fredag. övrig tid ska jag tydligen hoppa in där det behövs och ev få ha lite friskvård, men är aningen orolig att det kan komma lite i skymundan. Dom sa nämligen samma saker på Luleå kommun om friskvård, att det är ju kanon, men vi får se då det passar. Friskvård/träning & dyl får man aldrig tid till, det måste man TA sig tid att göra. Får väl ligga på där, när det gäller den biten. Min älskade Chanti kommer att bli betydligt ensammare då jag börjar jobba heltid, vilket inte känns jättebra, hon behöver någon hemma, så det är tur hon har Mango. Det känns iaf väldigt skojigt att äntligen få ett jobb, komma in i rullarna igen. Jag får väl ta med öronproppar så inte huvudet sprängs av de höga ljudnivåerna =) Men hoppas verkligen jag fixar dessa 6 månader, då får jag sen tillbaka min a-kassa. =) inte längre längst ner hos AF:s system. Pratat med syster Å idag och hon tyckte oxå att helgen varit mkt trevlig, det var roligt att hon & sonen kom upp =) Hon Grattade mig till mitt jobb, så det känns ju kul. Trodde kanske att gubben skulle visa lite mer glädje över att jag fått jobb, han säger iof att han är glad för min skull men hade kanske hoppats på mer synbar glädje från hans sida. Men, man kanske inte kan förvänta sig allt, så här på en gång. Han är på möte i skeå idag, lite nytt för honom och hans nya befattning.

Ljus, värme, kram & Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till jobbet lilla moster! Hade ju iofs hoppats på att du skulle flytta tillbaka så man kan umgås oftare samt börja yogan hos dig :) fast just nu finns det knappt nån tid över till någon yoga. Hoppas allt går bra på det nya jobbet och att barnen är snälla med dig! Kraaaaaaaaaam

2011-02-02 @ 21:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0