jokkmokks fredag

Imorgon ska jag åka till jokkmokks marknad med svärfar. Gubben har nämligen jour å kan inte åka i helgen, så jag frågade svärfar istället. Det är 23-24 mil härifrån till jokkmokk och jag har inte varit på jokkmokks marknad på 35 år, dvs jag var 12-13 år då jag var där sist tillsammans med min Mor och jag tror oxå att min far var med men är inte riktigt säker på detta. Jag kommer tydligast ihåg att jag gick där med min mor, och jag köpte en rävsvans, vilket jag aldrig skulle göra idag. Men på den tiden tänkte jag inte på att det faktiskt var skinn från en räv på riktigt. =) iaf vet jag att jag tyckte om svansen och hade kvar den länge. Sen att det var svinkallt där och en himla massa folk, även då hade dom renrace mitt igenom marknadsgatan.
Så, imorgon berättar jag hur det hela har avlöpt.

lite bilder från marknaden som jag lånat.

Marknadsstånd

 Ren innan race


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0