kyligt

Jag fryser, både inombords och hela jag, med andra ord. Tycker det är väldigt kallt i huset +20 grader, å när man bor i villa får man klä sig eftersom elen är extremt dyr då vi bor i sånt kallt klimat. Känslan över ett jobb är pirrig men visst finns rädslan där oxå av många olika orsaker. Var övertygad om att jag skulle få jobb i Luleå då ingenting har hänt här i Arjeplog, så omställningen är lite förvirrande. Finns många positiva bitar att kunna stanna kvar här, men det finns en å annan bit som skulle behöva en förändring.
Jag var känslomässigt på väg, vilket gör det hela lite känslomässigt turbulent. Bilden var redan fast inut huvudet, av det jag ville förändra och förbättra, det fanns både glädje och sorg men tron om förändringens positiva vingslag bar mitt beslut.
Nu blir jag kvar, får jobba och det tar väl ett tag att förändra bilden och göra det positiva av mitt nuvunna jobb och den nya vägen jag ska traska fram på. Men rädslan sitter där, och jag hoppas den ger med sig så det nya får spira. Möjligtvis kanske jag ska på jobbets personalmöte ikväll och presentera mig? Har dock inte fått besked ännu.

Idag var jag jättetrött när gubbens telefon väckning satte igång. Jag tror även Chanti var lite trött, för hon satte inte igång sitt vanliga jamande då. Så skönt, så vi somnade om och när klockan var 07.30 var det dags =) jag var redan vaken och hon började sin morgonsång av jamandet. Så jag steg upp och båda kissarna blev utfodrade.
Idag ska jag städa lite, dammtussarna börjar bygga bo, så det är bäst att ta dom innan dammhusen står klar å resten av familjen damm flyttar in.

Vädret utanför fönstret är grådassigt, ligger snö i luften och tempen ligger idag på -12 grader.

Min nya arbetsplats, (Bilderna hämtat från arjeplogs hemsida):

Förskolan ligger vackert beläget, vid foten av berget med närhet till skog, vatten, med allt vad de innebär.
Vi går ofta iväg på olika utflykter, t.ex Mulleaktiviteter, bärplockning, pulkåkning osv.
Jag har 5 min gångväg till jobbet, vilket är väldigt bra.



Min nya arbetsplats.
Här är; Torget som knyter samman de fyra avdelningarna och är kärnan i verksamheten, varje morgon startar där med frukost som vi börjar servera kl. 7.30.
Torget används till många olika verksamheter, 5-åringarna äter luch där och får servera sig själva från salladsbuffé och varmrätt. Torget används även vid åldersindelande aktiviteter, tex gympa för de yngsta barnen då de stora går till sporthallen.
En dag i veckan har vi storsjung då förskolebarnen samlas och sjunger tillsammans, en pedagog brukar spela gitarr.
 

Ljus, värme, kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0