vaddå, väckarklocka

11. Favoritkonditionsträning: Jag älskar att gå stavgång och cykla, vilket är mitt favoritsätt att konditionsträna.
Dyka är oxå ngt jag tycker mkt om, men händer väldigt sällan =)

Idag var jag trött, vaknade kl. 05.00 å tänkte -vad skönt att jag får sova en timme till, log mot kudden och somnade om. Men ngt lät genomträngande, och ville inte sluta. Oj, väckarklockan, vart tog min timme vägen, jag log ju just mot kudden å sen blev den 06.00?? underligt vad tiden kan lura mig. Steg upp med mkt tunga steg, vem tusan kom på att jag skulle jobba heltid?? ser ju dubbelt och hårrötterna skriker av trötthets signalerna som hjärnan sänder ut. Otroligt så trött jag är, jag som vilat upp mig i över ett år av arbetslöshet...men det är väl det motsatta, helt slut av alla ljud, har ju gått ensam hemma, med en döv katt och en annan som gärna är ute å svansar.

Idag pratade jag med sonen, jag är så glad över den fina kontakt jag har med honom. Saknar honom massor men gläds åt hans mod att prova sina ben på annat ställe. Vi pratade länge idag och jag blev lite uppdaterad om hans liv och leverna. Jag är så stolt över honom, älskar honom så.

Idag blir det att sätta sig framför tv:n och försöka ladda batterierna för en ny tuff dag imorgon.

Min vita lilla ullboll är så go och fin, men inte så mkt för att kela. Måste försöka göra en ordentlig pälsvård av hennes nu toviga vita dammvippa till päls. Hon ålar sig och försöker smita hela tiden jag ska ha pälsvård med henne. Men klart att jag inte fick en katt som var "lätt" att sköta pälsen på. Typiskt min tur. Men hur som helst har vi valt varandra av en anledning, jag & min kisse =)

Ljus, värme, kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0