bara mittemellandagar

Idag är det tisdag och mellandagarna fortsätter även denna vecka. Igår var en sån där trist huvudvärksdag. Låg en timme på smikmattan och lyssnade på meditation från cd:n, å gjorde ingenting egentligen på hela dagen, kändes otroligt frustrerande. sov mkt och ändå sov jag hela natten. Idag sov jag oxå länge och steg upp efter 09.00 då var Chanti lite sur å ville hemskt gärna att jag skulle stiga upp & utfodra dom. Mango spydde på hallgolvet, vilket var vad jag fick börja torka upp då jag just klivit ur sängen. Hm. Dom fick sig mat. sen har jag satt igång en tvätt och ska nu hänga upp denna. Har oxå suttit och läst lite tips från Iform på nätet, om hur man kan komma igång med träning och ny kost. Är otroligt missnöjd med min vikt och mår inte riktigt så där tipptopp. Då är det oftast lättare att följa ett chema, så man tar en dag i taget. Jag tycker för egen del att det är bra att planera i förväg, vilket gör det lättare att stå emot frestelser. Det jag tycker är jobbigt är då det inget händer, jag försöker & försöker, men anatr att min inre stress som finns just nu påverkar hjärnan & kroppen på ett sätt så det gör det svårt att se resultat. Men nu har jag suttit och gjort matsedel och träning för en vecka, så start på detta blir den 10 jan. Jag ska försöka blogga om hur det går, hur jag mår och om hur det känns. Fallgropar och då jag lyckas. Så årets blogg kommer att handla mkt om mig och min strävan till ett bättre mående, mer yoga och hur livet ter sig utifrån dessa aspekter. Det är lätt att känna efter och bli lat, så ge mig gärna feedback om ni läser min blogg. Idag blir det en gammal favoriträtt-lasange, på corn färs, då jag inte äter kött.
Gubben har beställt en HD box, som han nu sitter och försöker få igång. Han är djupt koncentrerad och ingen idé att försöka prata med honom i nuläget =) Svärfar ringde och pratade en stund, och igår var vi ju faktiskt dit en kort sväng. Han & gubben vägde sig julafton då han var här, och båda var över 100 kilostrecket vilket gjorde svärfar förfärad, så han har oxå börjat sitt nya liv och tränar skidor och promenerar långa svängar med hunden. Gubben min däremot har inte ännu kommit till den insikten att han vill göra ngt riktigt ännu. Kanske för att doktorn sagt att pga sitt höga blodtryck borde han sluta röka, motionera och tänka över alkohol och matvanor. då det är hur vi lever som påverkar vår kropp och hur vi mår. Gubben är mkt piggare sen han fick medicin för blodtrycket, men det krävs oxå jobb från honom själv. Å ibland kan det vara tungt att komma över det där motståndet till förändring.

Nu ska tvätten hängas å idag har vi haft -27 grader kallt, har dock på e.m blivit mildare & är nu -24 men känns ändå för kallt att gå ut å gå i.
Ljus, värme, kram & Tjingeling



Bild från stugan då jag var där å eldade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej moster! Jag har också börjat det nya livet (igen) kör på motion i någon form varje dag om än bara en promenad samt äter mindre kolhydrater och en unnar dag (lördagar) utan att helt fara iväg. Har köpt en röd bok där det står snygg på framsidan haha- tänkte ju vara det till sommaren. Där skriver jag upp allt jag äter och tränar. Måste dock också börjar planera bättre och handla hem så man har.

Detta klarar vi galant! Stooooooooor kram och lycka till!

/Linda

2011-01-05 @ 15:18:57
Postat av: Anonym

glömde säga att jag mätt mig och vägt mig och ska gå mer efter måtten än vågen. Varje månad ska jag mäta mig :)

2011-01-05 @ 15:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0