En solig lördag

Idag lördag väckte mig Mango 06.24 suck, men kunde dock somna om. Men en timme senare började Chanti jama, å då går det inte att sova. Så 08.50 gav jag upp och släpade mig upp ur sängen. Men det var faktiskt helt ok, för jag skulle hinna yoga innan jag skulle väcka gubben kl. 10.00. Så jag gav kissarna mat och sen gjorde jag mig kokt vatten, tände ljusen i yogarummet och satte igång. Gick bara bra idag, hann ligga 20 min på spikmattan också då jag lyssnade på en cd meditation innan jag avslutade mitt pass. Väckte sen gubben, som faktiskt redan var vaken, bryggde honom kaffe som den snälla sambo jag är. Gjorde te till mig och åt lite frukost, som idag bestod av 1½ dl fil, ½ dl blåbär/hallon och allbran flingor. Vi gjorde oss klara för att åka ut till stugan. Vi körde bil till gubbens jobb, där skulle vi ta skotrarna, och gick till förrådet där dom brukar stå. Men icke en skoter inom synhåll, vi gick till ett annat större förråd en bit bort, men inte där heller. Gubben säger, -å inget spår av släpvagnen heller?? Vi står där och ser oss omkring, då ser plötsligt gubben utbrister –där står det ju, mellan två förråd/garage där dom inte brukar ha släpet. Men vi går dit och öppnar släpet å mkt riktigt där inne står båda skotrarna. Vi drar ut släpet och kör ner skotrarna, ställer tillbaka släpet och jag sätter skoterhjälmen över huvudet och vi drar iväg. Vi kör till stugan och gubben hämtar en raka att skrapa ner snö från tak med, och börjar göra så. Själv gör jag nya spår så jag kan ta mig ner till vår eldtunna där jag så småningom får upp eld. Efter ca en halvtimme är det glöd och vi grillar oss varsin korv, vilket smakar ljuvligt ute i den härliga luften, solen skiner och det är ca -12 grader. Vi är ute ca tre timmar innan vi kör tillbaka till gubbens jobb, där vi ska lämna skotrarna och bada bastu. Vilket var otroligt skönt då vi båda hunnit bli lite frusna. Sen hemåt och jag undrar om gubben är sugen på pizza, vilket han är. Vi beställer pizza och jag åker iväg å hämtar dom. Duktig som jag är äter jag upp ¼ del av pizzan och sparar resten. Vill ju inte förstöra två veckors bra mat & motion. Ikväll blir det bara att slappa framför tv:n
Igår skottade jag snö och gjorde min yoga, hade tänkt hinna ut å gå medans det var ljust, men det hann jag tyvärr inte. Jag tonade iaf håret som tappat all sin lyster. Igår åt vi Wok till middag och jag åt lite popcorn på kvällen (fredagsmys)

 

Lite bilder från vår fina dag…

vår underbara skog


vid stugan

Dagens brasa



Vägen hemåt...e sååå vackert

Skotrarna...

 

Ljus, värme, kram och Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0