Nu e det Lördá

Veckan har gått och jag har varit trött av ngn anledning. Tog sovmorgon idag ända till 09.20 då Chanti lyckades sparka ner en ljusstake som stod på byrån hon valt att ligga på, vart väl trångt och vips for den över kanten. Å då fick hon ju upp mig =) smart katt jag har. Maten går riktigt bra, förutom att jag får stuva om lite då vi haft så kallt att man inte gärna vill ut och handla. tempen de senaste tre dagarna har legat på 27-31 grader kallt. Så tyvärr har jag inte varit ut å gått fredag å lördag, då det är för kallt då tempen är över -27 grader. Yogan har däremot gått väldigt bra, och chanti är gärna med och runt i kring mig då jag yogar. Inte alltid lätt att hålla fokus. Torsdag hade vi besök av gubbens Chef/kompis och hans sambo och deras 1 åriga son Emrik, ja, han heter så. Han är dock jätte söt och oftast glad, men väldigt överbeskyddad då båda föräldrarna är extremt oroliga av sin natur. Jag gav honom en pepparkaka, hans först hårda kaka i livet. Tack å lov att det gick bra, å inget fastnade i halsen. Min Systerson J fyllde 30 år i torsdags, lämnar en lite bild på honom (dock inte nytagen) skickat honom ett kort och vi har skramlat pengar till ett presentkort på Gallerix, för att han behöver en stor ram till en fin tavla han har.
I helgen är gubbens älsta son med hund i Arjeplog. Han sover hos sin far-far då Chanti & Mango inte är så förtjust i vovvar. Sen är det ju så med valpar, dom är glada med hela kroppen och vill leka. Vilket inte alltid uppskattas av kissar, även om chanti var nyfiken så vart han för närgången igår då dom kom över så vovven Rejjo fick sig ett litet möte med chantis tass & klo och fick sig en rispa på sin nos, aj,aj tyckte han. Men det gick bra, men han höll sig på avstånd från Chanti resten av tiden. Chanti morrade & reste ragg så fort han kom för nära.
den 30/1 fyller även systerson nr 2, 30 år. Kanske åker vi till Luleå och grattar honom.
Trevlig helg till er alla!

Ljus, värme, kram & Tjingeling



30 års killen =) mr. J

Kommentarer
Postat av: Vickan

Söt bild på Joakim, såg direkt att det var han!

Ha det bra, kram.



(Och jag håller på med din bild)

2011-01-15 @ 23:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0