Universums vägar

Ja, vad ska man tro? Jag har mediterat åtskilligt för att få någon sorts hjälp från ovan (universum), vilken väg jag ska ta mm. Sökte lägenhet i Luleå, som jag var nästan bestämt mig för att ta tills jag såg den. Nej, det gick inte alls, där fanns inga fönster och jag skulle känna mig som i en bunker eller i en källare. Ett litet fönster fanns det, längst bort i ett gigantiskt rum, thats it! inget fönster i köket eller i taket då det var en vindsvåning, utan bara detta lilla fönster som inte var större än ett toa fönster å väldigt malplacerat i det stora rummet, samt att det inte var vänt till ngn solsida. Mkt liten toa, mkt litet förråd och en ståldörr i det pyttelilla köket som ledde till ett kallförråd! Området däremot, fruktansvärt fint... men nej. Så jag ringde Lulebo och allt löste sig och jag tackade nej. Idag ringde Mona på Arjeplogs kommun och erbjöd mig ett jobb på heltid om jag var intresserad, Å JA det är jag =) Tack universum för hjälpen. Vann även 50 kr på trisslott idag...kunde ju inte bli en bättre dag. Så ingen flytt nu iaf, när allt verkar lösa sig till det bästa. Är jätteglad över jobberbjudandet, så jag håller tummarna om att jag får det. Det skulle även innehålla friskvård, dvs som jag skulle hålla i...hihi.
Gubben blev glad, Mor blev oxå lite glad men hade väl önskat att jag flyttade till Luleå igen, hon ville ju aldrig att jag skulle flytta till Arjeplog från början. Men ändå glad för min skull att jag får ett jobb, vilket gör min ekonomi starkare och det innebär större frihet på många plan.
Jag är oxå glad att systerdotter L känner sig bättre, kanske hjälpte det något att få sina låsningar upplåsta?

Har sovit väldigt gott inatt, borta bra men hemma bäst. Chanti var lite purken på mig under e.m kvällen, men sen har hon sovit med mig på min kudde mesta delen av natten, =)

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0