Helgen är över, + pic:s

Är nu hemma efter en helg i stugan. Nu är alla knutar å snickarglädje på kåtan målade, det blev riktigt fint. Vi har även ätit surströmming idag i stugan, premiär =)
Svärfar fyller år idag, och surströmming är en av hans favoriträtter. Så han kom till stugan med potatis, lök å strömming. Jag bjöd på äppelkaka å vanilsås till efterätt. Svärfar fick även presenter, en canvas förstoring på hans hund Sally och även en skärbräda med samma motiv av Sally. Han blev glad, hoppas jag =) Han såg iaf glad ut, för han önskade sig förstoring på vovven.

Gubben som skulle sluta röka, varit väldigt duktig tycker jag har fått återfall... tyvärr, så nu är han inte längre i den rökfria skalan. Det har blivit ett ordentligt återfall denna helg. Det som är tråkigt är ju att han hålligt sig under nästan två månader, å nu trillat dit igen. Men, han har högt blodtryck och han måste helt enkelt ta tag i rökning, motion och sin hälsa. Men ingen mer än han själv kan ta beslutet och kämpa för att må bättre!

Vi har även bjudit ett par som vi inte känner på grillning imorgon. Gubbens ex, som vi har bra kontakt med sa att dom brukar fiska i Arjeplog varje sommar. Svärfar hade mött dom igår, så vi var förbi där dom tältade, men tyvärr var bara hon där. Och hon var trevlig så jag föreslog att dom skulle komma över å äta hos oss imorgon.
Blir spännande att lära känna några nya människor.

Här kommer lite bilder från helgen. Ljuset i stugan är inte mixtrat med, det var fantastiskt igår.




Sally i stugan, bild på skärbräda och en canvas tavla som present åt svärfar



Min supervackra kisse, Chanti som sitter å spanar



Hänger på bryggan, Chanti



Chanti, Lapar lite vatten



Tittar upp bakom bryggan, nyfiken på allt som rör sig



Nymålat på altanräcket... blir fint =)



Nymålad grillkåta



Vackert & spegelblankt på vattnet, chanti förundras



Medans vi målade, sov chanti i "jallan" efter att ha trampat i målafärgen å fått sig en grå tass =)



Zzzzzzzzzzzz



Uuuunderbara färger då solen är på väg ner efter ett häftigt regn tidigare på kvällen, så fiiiint.



Avslutar med min vackra kisse på toppen!

Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0