sitiseing

Ja, måndag var vi och tittade på våra affärer här i Arjeplog, vilket inte är så många att välja bland. Men vi var in på presentshopen. Där fyndade sonen en mygghatt, för han ska väl ut å fiska, antar jag. Han upptäckte ju till sin fasa att fiskespöet, det nya var trasigt i toppen efter flygplanspersonalens hårdhänta hantering. Men min snälla gubbe tog spöet till en duktig fiskegubbe som limmade dit en ny fin topp åt sonen, å då e det bara ut å fiska.

Sen åkte vi vidare till fiskeaffären, där blev det bara ögongodis, ingen shopping. Vidare till vår enda skoaffär, som gubbens X syster driver. Där hittade sonen århundradets skönaste trätofflor av skinn och med gummisula =) Kostade dock en större slant, men han var definitivt säker på att dessa ville han äga. Glad i hågen gick vi därifrån och till konsum, där han ville köpa torkat renkött...men tyvärr så var allt slut.

Vi handlade dock lite fredagsmys, trots att det var måndag. Men lite filmkväll blev det iaf. Det e ju semester. Dagens (måndag) middag blev hemlagad pizza, vilket blev gott. Vi var en kort sväng förbi svärfar under måndag oxå, dit vi snart ska flytta. Och vi har inte packat en endaste pinal inför den kommande flytten...suck. Kan vara att jag är så inne i min Mors flytt att jag har svårt att sätta igång packandet för vår egen flytt.

Klockan hann då ticka iväg runt 24.00 innan jag å gubben tittade närmare på våra kuddar och slöt gluggarna. Sonen satt visst uppe fram till morgontimmarna och glodde film, ja, vi har ju ett par att välja bland.

Igår fick jag även göra en stortvätt av sonens alla kläder, samt hans ryggsäck. En av hans katter därhemma hade tyckt att han skulle kissa på både kläder och ryggsäck så dessa stank av katturin, urk. Mango & Chanti var dock mkt intresserade av den där nya doften som trängt sig på i vårt hus.

Och dagens rubrik betyder helt enkel; titta oss omkring (sightseeing)

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Bilder förknippat med helgen som gick... i Luleå



Luleå stad



Inne på smedjan i Luleå



Centrum i Luleå



Vimmel på BBB i Luleå/ lånad bild från vimmelbilder



Gubbens fångade Gädda i torsdags 21/7




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0