slut muskler

Började 07.30 idag, gick med barnen till Krajas hoppborgar, vilket dom tyckte var roligt =) Tillbaka till förskolan för Lunch. Idag då barnen ätit mellis, sa jag till en av flickorna att hon skulle plocka undan sitt glas som hon använt och den smörkniv hon lämnat, för att sätta på vagnen där barnen ska lägga det dom använt på. Då får jag till svar -Jag har inga muskler! -jasså, vart har dom tagit vägen? -Jag är för liten för såna!
Hm...ja, det var lite tjuvroligt så jag lät henne gå =)

Pratade lite med chefen idag ang friskvården på jobbet, men det ser rätt struligt ut med schema å dyl. Friskvården ska iaf påbörjas vecka 34, å jag är anställd till 12 sept. Så tre veckor får dom iaf =)

Fick svar av gubben idag, och han stannar hemma med katterna. Tyckte att han hade nog att göra, för att åka & vara hjälpsam åt någon annan på sin semester (sin svärmor) Så, då åker jag själv då. Jag har tagit en semester dag imorgon, jag som jobbar så att jag iaf kan hjälpa min mor vid hennes auktion på lördag 9/7.

Vädret var kanon bra på förmiddagen ända fram till kl. 14.00 då det kom både åska å regn. Det gick tack och lov över till kl 15.00 skönt, korta å intensiva regnskurar.

Har slängt i en tvätt, ska packa ner några plagg, då det är osäkert vilket väder det kommer bli på lördag. Jag hoppas ju att sambon kommer att åka hem till katterna, både på dagen å sova hemma nu när jag åker bort. Och att solen lyser på oss i Gunnarsbyn.

Här kommer lite bilder från igår, då jag var en sväng till stugan å från idag. När Chanti fick komma ut på Lunchen, i sitt nya sele. Hon tyckte väl inte så där jätte mkt om det, då jag måste trä det över huvudet. Kan vara en vanesak iof.




Sally i vattenbrynet, vid stugan



Min moppe vid stugan



Blommorna i stocken



Chanti i sitt nya fina sele =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0