tårarna trillar på min kind

Dagens tänkvärda:

“The Most powerful language in the world is silence. And that is a healer’s language. Remember that.”

–YOGI BHAJAN Master’s Touch 1997

Idag har jag skickat iväg sonen på bussen, jätte snyft. Men det har varit gott att få rå om honom och skämma bort honom. Jag hoppas att han snart kommer tillbaka till Norrbotten, skulle vara gott att ha honom närmare. Saknar honom så oerhört mkt. Jag känner mig ledsen, men kunde hålla tårarna borta tills jag kom in i bilen och han hade satt sig på bussen. Då trillade dom, som ett sommaregn på mina kinder då jag styrde bilen hemåt på Arjeplogs tysta och öde morgongator. Jag hoppas min son kände sig nöjd och glad över sin vistelse. Han har då en hel väska till med sig hem, med "bra å ha grejjer" =) Ett renskinn och ny renkniv som svärfar har gjort fick han oxå.

Nu är jag ensam igen med gubben å kissarna. Snart dags att börja packa saker för flytten. Känns otroligt jobbigt detta att flytta, så vi får se hur det går. Idag ska svärfar få ta sängen, som min son sovit i denna vecka. En furusäng med 110 mått.

Här kommer lite bilder från veckan.



vackra utsikten, ute å fiskar



bobbert fiskar =)



chanti ute vid stugan



snyggingen trivs bra, njuter av värmen



Jag fick en Sik, hihihi



njuter vid vattnet, sol & fiske



ute på vattnet, fiskar



Kvällsfiske utanför stugan



Matlagning ute i det fria



Robert njuter på bryggan torsdagskväll



Robert uppe på Galtis Pouda/Arjeplog



Väder & Utsikt Galtis Pouda



Liten rastplats uppe på Galtis



Only me på Galtis =)



Avslutar med Bobbert "Top of the word" gesten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0