rökt fisk & chanti

Under lördagen har jag städat och fejjat, känns som om det var mycket välbehövligt. Skönt att fått det gjort. Och faktiskt är det rätt trevligt att städa då man har tid, regnet droppar från himlen och jag i min ostrukturerade städning får städa som jag vill, resultat brukar ändå bli bra. Solen kom sen på eftermiddagen, vilket oxå var glädjande.
Gubben har målat å fejat i stugan för att få grillkåtan grundad. Rökt fisk med svärfar har han oxå, för imorgon kommer bror Gunnar & Lena på besök. Dom ska bli bjudna på rökt fisk. Ikväll var gubben oxå ut på en fiskesväng och fångade två fiskar, som vi oxå ska grilla. Så imorgon blir det en riktig fiskätar dag, kan min bror behöva =)

Söndag; Steg upp 08.30 och gjorde yoga i mitt nystädade yoga rum vilket kändes fint. Bror å sambon kommer inte förrän runt 14-14.30 och då ska vi åka till stugan. Hoppas att även solen tittar fram då. Vi ska äta fisk, råstekt potatis, sallad och lite tunnbröd till. Riktig sommarmat. Idag har jag tvättat lite, förberett potatisen och ska salta fisken. Sen ska jag hinna klippa gräsmattan och duscha, så ingen rast & vila =)

Här kommer lite bilder på Chanti från midsommar i husbilen.





Sovplatsen



Hm...vad gör matte?



Lite midsommar putsning



Ska ta mig en titt på den här saken, jag blivit instängd i



Å kolla matte, en sån där som flyger...-jag tar den



Jag e det finaste matte har, därför får jag sitta på bordet =)

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0