Jag vill...

"Detta skulle jag vilja göra innan jag dör".

Jag har knåpat ihop några saker, men kan lova att det finns säkert många fler saker & äventyr att upptäcka!

 

Jag skulle vilja...

Göra en spontan resa, sista minuten!

Dansa och gärna undervisa i Bhangra (aerobic, hög energisk dans)

Äga en chokladfontän.

Jag vill ut och resa, närmast till Island

Kanske ta det där dykarcertifikatet

Lära mig bergsklättring

Cykla en MountainBikes tävling =) kanske för PRO hihi

Uppleva en ”våt” dröm på riktigt.

Lära mig lite samiska

Vill Gifta mig

Rädda någons liv.

Uppleva Venedig

Vinna en stor summa pengar.

Bjuda min son till USA

Köpa min son ett hus om jag vann de där pengarna

Bli ekonomisk oberoende

Inreda och skapa i ett hus, och sedan bo i där.

Besöka Japan & Indien och köpa massor av söta, fina saker.

Äga en ny hund, har ju värdens finaste katter

Hitta mig mitt drömjobb

Ta MC körkort och åka skottland runt

Tatuera mig, Gubben har ju gett mig en… men inga pengar ännu

Älska och bli älskad

Åka dom 10 värsta bergochdalbanorna i världen.

Flyga en helikopter…

Jorden runt i båt.

Uppleva viktlöshet.

Duscha i ett vattenfall.

Shoppa en vecka utan förbehåll

Kunna säga "jag ångrat inget"

Bygga upp en egen yoga och café studio

Åka på yoga festivaler runt om i världen

Lära mig allt om yoga och ha föreläsningar om ämnet

Lära mig kommunicera utifrån mitt inre jag

Bli 100 år, om jag mår bra och är glad, är ju halv vägs nu


En länk för att titta på en yoga festival:

European Yoga Festival - Yoga Impressions (you tube) och European Yoga Festival - Arrive from 20+ Countries


Dagens recept

TEKAKOR

.
3 dl Fiberhavregyn
5 dl Vatten
1 tsk Salt
100 g Smör
1 dl Sirap
2 pkt Jäst
5 dl Mjölk
1 1/2 liter Vetemjöl
.
Blanda fiberhavregrynen, vattnet och saltet i en kastrull och koka upp.
Småkoka i 3 minuter och blanda i smöret och sirapen.
Ställ åt sidan för att svalna.
Värm mjölken, men låt den endast bli fingervarm (37 grader).
Blir den för varm så låt den svalna.
Smula sönder jästen i en stor bunke och tillsätt mjölken och låt jästen lösas.
Blanda ner gröten (som inte heller får vara varmare än fingervarm) i bunken tillsammans med mjölken och jästen.
Tillsätt vetemjölet eftersom och ibland behöver inte allt användas och ibland lite mer.
Degen kommer inte kunna knådas utan förblir väldigt grötig.
Lägg bakplåtspapper på en plåt (det brukar bli ca 4-5 plåtar tekakor) och använd två matskedar till att göra 5 cm runda bullar.
Strö lite mjöl över och platta till något.
Låt jäsa ca 45 minuter.
Grädda i nedre delen av ugnen 225 grader i ca 8-10 minuter.
Är dom stora kan det behövas 10-12 minuter. Du ser när de börjat få fin färg, då är dom klara.

Jag vill ha ett par skor... vill,vill,vill ha!

Väldigt skön öppen luftig modell som sitter åt bra fast de saknar spänne över foten. Perfekt för styrketräning, yoga, paddling vid resor och andra aktiviteter där man vill ha barfotakänsla. Den 5,5 mm tunna sulan med fem små extra kuddar fram är framtagen för att ge extra bra grepp inomhus.



Kostar; 1249,00 kr

Ljus, värme, Kram & tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0