Fågelkvitter

Vi har varit i stugan i helgen, där var solen het och varm under lördag. Fåglarna har bosatt sig i varenda holk =) och sädesälan har byggt ett litet bo under altans nya tak. Pippiungen skrek högt och föräldrarna försökte få bort oss från altan genom flyguppvisningar och skrämseltaktik.
Även knipan har kommit tillbaka till sin holk, men även ytterligare en knipa har satt bo i fjolårets nya holk som antagligen hängt till sig iår. Jättekul.

I stugan krattade jag, storstädade inuti och putsade fönster i stugan och på lördagkväll bastade vi, så vi kunde tvätta av oss. Vi sjösatte nämligen båten på lördag, för att få oss fiskt vatten.

Chanti har varit med i stugan, har trivts där aldeles förskräckligt bra =) Hon var ute med oss i stort sett hela lördagen och vi sov över till idag söndag.

Lite bilder från helgen:


Trött, å lutar huvudet i vattenskålen




Naturen vi har i stugan



Min underbararaste lilla kisse, som kan vara så bedårande söt i gräset vid stugan



Pippifågel

Idag måndag, kallt igen, bara att plocka fram vinterkläderna igen endast +8 grader...brrrr
Var helgens 3 dagar den enda sommar som kom? Jag hoppas innerligt att vi får många fler varma dagar.

Idag hade jag en ny saga till barnyogan, tror barnen tyckte ännu bättre om denna =) Kändes jättekul.
Fick min ny stationering idag, ska jobba med yngre barn 50% och fortsätta med friskvården på 50 % Så det var väl ok. Betyder att jag inte stannar kvar i mitt nuvarande arbetslag.
 Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0