Het röd näsa

Solen lyser på oss även denna härliga sommardag. Jag jobbade tidigt 06.15-14.45 så redan då jag steg upp lyste solen och tempen var redan uppe i 26 grader kl. 06.00 Jag kom ju hem aningen tidigare än normalt idag, vilket kändes otroligt härligt. Var otroligt nog piggare idag än förut i veckan, kan ju bara vara ett tillfälligt uppsving =) hoppas ju det håller i sig. Näsan har blivit aningen röd, då man går i solbriller på jobbet hela dagarna =)

Ser fram emot att min bror och sambo ska komma på söndag till måndag innan dom beger sig till Halmstad igen. Kanske att min kära systerdotter vågar sig upp till oss? Hon har aldrig varit på besök, men det är fler som inte har... Men hon sa kanske =) å det vore så otroligt roligt om hon orkade och vågade sig hela vägen hit.

Efter jobbet idag tog jag moppen min till stugan, där jag planterade resterande blommor. Jag har ju en båt och en stock som vi brukar förse med fina blommor, nu är det planterat där =)
Sen grillade vi och käkade ute på altanen, suveränt gott och så underbart väder, så jag kunde inte önska mig bättre. For hem runt 18.30 och efter en si så där 30 min ringde svärfar å behövde lite hjälp att sätta in en annons på blocket.

Vi åkte dit, jag hjälpte honom med detta och satte in bilder samt betalade annonsen. Han blev glad å tacksam över hjälpen. Sen hämtade vi upp gubbens son på shell och skulle förbi konsum å handla. Men vi missade detta med 1 min för att dom stängde 20.00. Typiskt, var inte meningen att jag skulle få njuta isglass =(

Jag vil,vill ha nya sommarskor...men...ekonomin tillåter inte detta, dock.

Ljus, värme, Kram & tjingeling



Stocken



Båten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0