hett å klibbit...

oj,oj,oj vilken sommarvärme. Idag har dagen varit tropisk het. +29 grader i skuggan, jisses. Å int e man ju så van heller... Men, misstolka ej. Jag är glad för solen å värmen, helst då vi haft en så svinkall vinter. Har bara inte hunnit med den snabba väderväxlingen.

Jag tyckte till gubben, -jag har ju min lilla fläkt, så vi kan sova inatt. Tror du/ni att jag hittar den? nädå, har då stått i flera månader, nästan 2 år inne i sovrummet, å den har inte varit använd sen sommaren 09. (Då sommaren 10 var rätt sval) Å nu när jag då skulle få användning för den, då har jag tydligen städat undan den?? Suck!

Idag har jag jobbat, vi har varit ute med barnen i stort sett hela dagen, så huden bränner. Ja, jag var förnuftig å smorde in mig med solskydd i morse, men att vara ute hela dagen påverkar ändå huden. Så den är lite het just nu.
Gubben har haft en ledig dag, så han har klippt klart gräsmattan, tittat på sin son som gick ut nian idag.

Imorse när jag steg upp, väldigt trött började jag blöda näsblod, vilket jag otroligt sällan gör. Brukar endast ske då jag är slutkörd, å det e jag iof på många sätt.

kvällen har bestått av film tittande och bara slappat, känns behövligt. Värmen har gjort att mina fötter har svullnat upp, det känns dock inge vidare kan jag säga.
Semestrarna har påbörjats på jobbet, och en del barn börjar trappa ner. Våra 5 åringar är mindre till antal då många sagt upp förskoleplatsen för att barnen ska påbörja 6 års verksamhet till hösten.

Jag har varit ute med Chanti idag 1,5 timme runt gården. Hon gillar att jaga flugor å mygg. Och ligga i gräset å spana. Hon tycker om att vara ute, men jag upplever att hon är ganska tillfreds trots att vi har koppel.

Nu sängen å skönhetssömn... iaf sömn =)

Ljus, värme, Kram å Tjingeling


Min sötnos...



Vad gör du matte, få se...



Tittar ut, å på min matte då hon blixtrar emot mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0