lazy days

Jag fick sluta kl. 15.00 idag. Kom hem & Chanti ville så gärna gå ut, så jag tänkte ok gumman. Plockade fram kopplet, men Chanti blev som galen, ville inte ha kopplet på sig så hon rev mig ordentligt för att slippa. Ok, då får du vara inne, när inte matte kan få på dig kopplet. Såg ut som om hon förstod =) för hon slutade jama vid dörren. Synd, vet inte varför hon tycker så illa om kopplet, men en anledning är kanske att hon aldrig har halsband el dyl på sig inne, & nu under vintern har det blivit längt mellan utevistelserna, så hon strejkade helt enkelt.

Så, vi la oss på soffan och jag läste lite bok, kände att jag var helt slut, så jag var tvungen att kliva upp efter en stunds läsande för att göra mig lite te och vakna till liv.

Idag blev det rest middag, jag har ingen ork och fantasi att laga mat i nuläget, så gubben fick pommes frites & hamburgare och själv värmde jag en pizza slize som fanns kvar.

Kvällen lär tillbringas framför tv-burken för inget annat orkas med. trötttt.

Till helgen kanske Gubbens son kommer med ett gäng kompisar. Gubben skulle kolla med jobbet sitt om dom kunde hyra en stuga uppe i fjälls, en som jobbet äger. Sonen K blev eld å lågor så förhoppningsvis går det att lösa. Roligt att kunna göra sina barn glada. Han fyller ju 25 till helgen så det blir väl en del dryck för pojkarna. Gubben följer nog med och umgås med dom.

Ljus, värme, Kram & tjingeling

Kommentarer
Postat av: Vickan

Så nu är din header klar. Skulle behöva dina inloggningsuppgifter för att göra den klar. kram

2011-03-02 @ 22:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0