vinter döden...

Vinterkräksjukan! Jag blev illamående, fick kräkningar, diarré, buksmärtor, huvudvärk, yrsel och feber..kunde inte bli värre. Viruset är tydligen synnerligen smittsamt och vanligt förekommande då man jobbar inom förskola. Smittade personer kan sprida smittan upp till två dygn efter att man varit symtomfri, finns de som smittat ännu längre.

Under torsdag jobbade jag helt som vanligt, kom hem & lagade middag. Vi åt och allt var i stort som vanligt förutom att jag var synnerligen trött, längtade till sängen och beslutade mig för en tidig kväll. Jag la mig runt 21.30 men hade trots tröttheten svårt att sova. ca 22 blev jag illamående och var tvungen upp för att kräkas, kom lite men inte så farligt. La mig igen och kort stund senare upp igen, men nu exploderade magen innifrån, våldsamt. Från båda håll tömdes kroppen ur, under 24 timmar har jag tömt allt vad vätska i kroppen heter.

Jag är nu helt slut, fortfarande idag lördag har jag inte kunnat äta, det kommer upp så fort jag försöker. Lever på flytande föda, men dricker jag för mkt är det kört och upp kommer det. Effektivt sätt att förlora 4 kg på, om inte annat =) Men kroppen lär nog ta tillbaka detta genom den fasta födan så fort jag kan äta igen.

Jag fick även hämta Sally runt 10 idag, trots att benen är som gelé och huvudet lätt ur funktion. Gubben hade diarré och vågade sig inte iväg. Var även tvungen att gå en runda med Sally så hon fick göra sitt. Kom in efter en 20 min och då ramlade jag ihop i soffan, för det var en stor kraftansträngning efter ett hektiskt dygn med detta hemska virus. Nu hoppas vi att Erik som ska sköta Sally när svärfar är i Kina, snart dyker upp. Kissarna är inte så glad i vovvar och Sally är inte så avslappnad i deras sällskap heller.

Hoppas ni alla därute slipper viruset av årets vinterkräksjuka, den är inte att rekommendera.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0