lekande barn

Idag är det torsdag och återigen får jag erkänna att jag e så trött... känner mig helt slut i kroppen och i knoppen. Inte för att vi har haft fullt med barn eller så, utan är bara så mentalt trött. Ögonen svider och tandpetarna har blitt för vassa att hålla upp ögonlocken med, suck. Idag var det en veg.pyttröra till lunch, i stort samma som igår!! ja, fantasin saknas definitivt i det där köket som gör mat. Barnen fick en kebab aktig sörja med kokt potatis och faktiskt kokta morötter. Men om vi ska titta på näring & dyl är maten under ALL kritik. Iaf, vi var ute i solen före lunch, pulkåkning mm och efter maten lekte dom inne till mellis. Då gjorde vi semlor tillsammans, dvs semlebullen gjorde vi ju i måndags så nu gjorde vi bara var sin semla med grädde och mandelmassa och vi åt inne på avdelningen aldeles för oss själva.

Efteråt fick jag idag hoppa in i köket och sköta disken efter mellis, och runt 15.15 kom jag ut på gården. Vi hade då bara två barn kvar från vår avdelning men vi hjälps ju åt, så totalt kanske det var ute 20 barn och 4 vuxna. Jag  fick trösta två barn i omgångar, då dom var väldigt sugna på de två lastbilar som finns på förskolan. Barnen var i 2-2½ års ålder så det var inte lätt att trösta å säga att snart skulle dom få köra, och att turas om är ju inte alltid helt lätt när man är mitt i en lek. Sen åkte vi madrass och jag hade madrassen full av barn som ville åka i mitt knä =) så vi försökte så gott det gick att få plats, även om armar & ben stack ut. Imorgon är det marknad i Arjeplog. Vi ska dit med barnen, som ska sälja tvålar som dom gjort. Får se hur detta ska gå? Sen efter lunch ska vi & åka pulka på berget, för att vi ska komma ut från förskolan lite på lovet.



Hemma är gubben ledig, han har varit ut med skotern två ggr i veckan & luftat den lite, samt på utflykt till en stuga som dom renoverat för allmänheten. Han tyckte det blivit fint där.
Kvällarna består av lite tv och tidiga kvällar då jag är så trött att ett ålderdomshem ligger i lä, på trötthetskalan...

Vädret i veckan har varit soligt, tempen legat runt 0 grader men det blåser en hel del. Idag har det dock varit rätt blåsfritt vilket varit otroligt skönt då vi varit ute.

På Lördag åker svärfar till Kina, jag hoppas att han kan köpa en digitalkamera till mig, så jag kan börja fota igen. Min gick sönder då mitt lilla gudbarn tappade den i golvet, rakt på linsen. Efter det började den skorra så underligt och korten blev otydliga med extra streck som inte skulle vara där.

Och om ngn undrar så ja, jag saknar Jay i Idol...tomt utan honom...snyft.



Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0