bara måndags vardag

Måndagkväll och snart dags för skönhetssömn, iaf vila för kropp å ögonlock...skönhet är väl för de yngre =)

Imorse steg jag upp 06.25, lite sovmorgon. Hade faktiskt möjlighet till sovmorgon då jag började jobba 10.30-19.00 idag. Men jag steg upp då gubben for på jobbet. Gjorde min yoga och förberedde lite för kvällens middag, kycklingsallad. Var å handlade gurka å isb.sallad. Den isb. sallad jag köpte igår var dålig inuti. Suck.
Fixade iaf salladen, packade väskan med yoga grejer, då jag skulle ha både barnyoga och personalyoga idag.

All yoga gick bra, var trött då jag kom hem så det var skönt att salladen var klar. Fixade även lunchlåda till gubben, en stor matlåda ifall han blir sen även imorgon. Han har inte kommit hem från jobbet ännu, dom har mkt nu. Han ville ha en kall öl då han kom hem, så han skickade ett mess å bad om detta. Trött som jag var efter jobbet kl. 19.00 var jag väl inte allt för sugen att åka iväg å handla, men...snäll som man är, så gjorde jag detta. Vill ju gärna vara bussig då han jobbar å sliter så hårt.

Kissarna är nog lite purkna, chanti sover mest och jag antar hon tar tillbaka busandet med liv å lust inatt istället.
Vädret idag har varit ännu gråare än igår, men vi var ute en timme iaf med barnen i ösregn...suck, kall å blöt vart vi. Men bra ändå med frisk luft =)

Annars rullade dagen på som vanligt, jag hoppas min kära brorsdotter Vickan fick en bra dag trots frånvaro av sin mor (som åkt på jobb) å far (som knappast var dit å grattade en vardag)

Nu bär det iväg till säng å krypa ner under svalt täcke...mmmmmmmmm

Ljus, värme, kram å tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0