Tårarna



Ja, i går lördag rensade jag tårkanalerna och hade en egen soffsittarfilm kväll med tårdrypande filmer. Jo, jag är en sån där filmbölare då det kommer till vissa filmer. Igår blev det Lassie =) från -05, En fattig familj tvingas sälja sin älskade hund Lassie som ägs av familjens unga son. Men Lassie rymmer snart från sin nya ägare, gång på gång. Och de nya ägarna tar Lassie med till skottland, då hundskötaren slår Lassie med sitt bälte lyckas Lassie fly och börjar en lång och farofylld vandring tillbaka till sitt riktiga hem.
Jag vill också ha en underbar "Lassie" som väntar på mig när jag slutar jobba. Gör mig glad när jag är ledsen. Sover bredvid mig. Lägger huvudet fint på sned och tittar på mig med sina vackra, bruna ögon. Fast jag har ju Chanti & Mango =) mina små pärlor.

 


Sen Jane Eyre igen, den senaste.
Jag såg den för några veckor sen, men såg inte hela, men det gjorde jag igår. Sen den superfina filmen med den verklighetsberättelsen om hunden Hachiko - a dog´s story Hunden är av rasen Akita och då ingen gör anspråk på hunden tas han hem av Richard Gere. En otroligt vacker film som visar hur trogen en hund är sina närmaste och många, många tårar blev det för mig igårkväll. Trots att jag redan såg den för drygt halvår sen, så forsade tårarna. Ja, jag e jätteblödig och det är jag glad för.
Men dom är ju så känslosamma att bröstet sprängs.



Idag och igår har jag varit till huset och jobbat. Igår var det målning och idag har jag slipat två rum för att det ska tapetseras. Idag fick jag börja med att gå ut i garaget och leta verktyg. Hittade då min slipmarskin, jippi och mina andra slipgrejjor. Det var varm i huset så jag blev rejält svettig, det var även fuktigt så det var lixom bastukänsla.

Har försökt boka för resan till sthlm då vi ska till Tunisien. Bara att inse, att billigt blir det rakt inte, men det blir ju en upplevelse tillsammans. Lika bra att ta allt tjorv nu, så när vi ska åka slippa börja med bokningar mm och lite annat som följer i fotspåren då man är flera som ska ha sina säg. Kan bli lite frustrerande emellanåt. Men jag lär mig ju aldrig, jag kanske ska sluta ta på mig att fixa jämt. Men, men nu är det som det är.

Jag måste hinna sätta mig med barnyogaklassens material oxå, ska ju ha den imorgon, en ny saga som ska introduceras. Får se vad dom tycker när jag gjort sagan med de djur dom velat ha med där.

Nu dags att börja rita =) figurerna i sagan. Gubben är beige idag, men det vart lite för mkt igår. Han kom hem sent och vi steg upp tidigt trots att han var sen... vilket inte händer så ofta. =) Han har varit hemma då jag jobbat i huset och betsat en byrå, den blev jättefin, men det trodde jag ju oxå. Min idé och det ångrar jag ju inte.

Ljus, värme, Kram & Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0