Ut & fiska

Inatt drömde jag en av mina underliga drömmar igen. Jag drömde att jag skulle ut och fiska med en man, Vi skulle till ett speciellt ställe vid en flod där det forsade, och var väldigt starka strömmar. Klädseln var viktig likaså spöet som hade många drag. Jag var rädd när vi tog oss utmed floden, dels för att ramla i och de hala stenarna. Och att jorden runt floden skulle ge vika av allt forsande vatten. Jag kom upp på en större sten där jag så kastade ut min rev, fick ett napp och fisken var så stor så jag behövde hjälp att få upp den. I drömmen var fisken en jättestor mal, och den fick tag om min hand med en av sina sugande "tentakler" Det gjorde ont och jag försökte få bort fisken, som då for iväg ner i floden igen. Vad kan denna dröm ha för betydelse?

Jag försökte leta och se i någon bok och på google men blev inte så klok. Men forsande vatten är antingen oroliga känslor (har med känslorna att göra) en varnings signal om upprörda känslor framöver eller berusande känslor, där man inte bottnar? kan även symbolisera sviken kärlek. fisk ska tydligen symbolisera att man blir alltmer medveten om sina djupare känslor. Klädernas betydelse hittar jag inget som riktigt passar in, då det inte var färgen i sig utan viktigt att ha bra kläder och stövlar.

Min egen tolkning, väldigt amatörmässigt då. Förändringar kommer att ske inom känslolivet, där jag kanske blir mer medveten om mina känslor, en del hinder på vägen men att hjälp finns i närheten.

Nu till nuet =)
Vaknade av kissarna 08.20 (? dom har sovit länge) Chanti var riktigt energisk och jamade högt. Jag har inte återhämtat mig riktigt ännu, har av någon anledning väldigt ont i nacken, stel på vänster sida sen i onsdags. Jag har försökt massera, bett gubben massera, vilat och haft värmedyna mot nacke hals. Men det släpper inte, vilket var likadant idag då jag vaknade. Igår hade jag ont i huvudet hela dagen så det var bara att ligga stilla i soffan. Läste igår på medicinen att biverkningarna från den kunde vara spänningar i huvudet och illamående. Typiskt. Naturligtvis tål jag inte medicinen för lunginflammationen, därför jag blivit så dålig, fått migrän mm.

Så, frågan är då... ska jag gå till VC imorgon eller blir det att jobba? Känner mig inte alls pigg men är läss att vara hemma å sjuk. Naturligtvis är det kanske bättre att kurera sig, för vad ger man om man går på jobbet å ändå inte orkar? Tror det ändå blir VC. Nu fick ni då ta del av min egen inre dialog... hehe

Igår då jag låg pall på soffan, plockade gubben ihop sakerna på altanen mm, det är ju bra innan snön kommer. Vi ska ju flytta så småningom, så att börja leta sakerna efter snön fallit är kanske inte det optimala.

Idag bjuder jag på lite fina bilder. Det är otroligt vackert ute just nu, med frosten på mark, träd, buskar =)



utsikten, så vackert idag



chanti nyfiken



Dimman låg över Arjeplog häromdagen

På tal om Fisk, så bjuder jag även på Laxpaj, som är en god GI paj!

Laxpaj
(ca 5-6 portioner)

Pajskal:
2,5 dl dinkelmjöl
100 gram smör
100 gram keso naturell

Fyllning:
200 gram rökt lax
2 st ägg
2 dl matlagningsgrädde
dill, finklippt
1½ dl riven ost

Gör såhär:
Hacka samman ingredienserna till pajdegen och tryck ut i formen.
Låt vila ca 1 timme i kylen.
Sätt på ugnen på 200 grader.
Grädda pajdegen i 15 minuter.
Låt svalna.
Skär laxen i mindre bitar, hacka dillen fint. Fördela lax och dill i pajskalet.
Blanda samman ägg, grädde och ost.
Häll över laxen och grädda i ugnen ca 25 minuter.

Jättegod och enkel paj som jag kommer göra fler gånger. Perfekt!


Ljus, värme, Kram & Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0